Bijeenkomsten voor naasten

Vaak krijgen onze ervaringsdeskundigen de vraag: “Kan ik als ouder echt een verschil maken in of mijn dochter/zoon eet of niet?” Op deze vraag is geen eenvoudig antwoord te geven en daarnaast is het antwoord per persoon verschillend.

Één van onze ervaringsdeskundigen die zelf een eetstoornis heeft overwonnen en een ervaringsdeskundige die als naaste een dergelijke situatie heeft meegemaakt, gaan graag met jullie over dit onderwerp in gesprek tijdens onze gratis en anonieme online voorlichtingsbijeenkomsten en workshops voor naasten.

Tijdens de online informatiebijeenkomsten is er alle ruimte voor het stellen van vragen en het uitwisselen van eigen ervaringen. De invulling wordt afgestemd met de aanwezige naasten. De eerstvolgende bijeenkomsten staan gepland op:

• 20 april 2022: 19.30 uur – 21.00 uur
  • 7 september 2022: 19.30 uur – 21.00 uur
  • 2 november 2022: 19.30 uur – 21.00 uur

Naast de informatiebijeenkomst organiseren we twee keer per jaar online workshops voor naasten met als thema: ‘Hoe kan ik helpen? Het lijkt wel of niets binnenkomt of dat ik het verkeerd doe!’  Er zal naast het uitreiken van praktische tips en handvatten ruimte zijn voor eigen inbreng en het uitwisselen van ervaringen met lotgenoten. De eerstvolgende workshops staan gepland op:

• 1 juni 2022: 19.30 uur – 21.00 uur

Deelname is gratis en vooraf inschrijven is noodzakelijk via het contactformulier op de website of via info@stichting-jij.nl. Ook voor het inplannen van een vrijblijvend, gratis kennismakingsgesprek waarin we graag meer vertellen over onze begeleidingstrajecten kunt u contact met ons opnemen.

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten.