Voorlichtingsbijeenkomsten en workshops

Moet ik er nu wel óf niet iets over zeggen?

Moet ik boos worden of juist niet?

Moet ik wel of niet het gesprek aangaan?

En hoe begin ik dan?

Moet ik hulp inschakelen?

Kan ik me er beter niet mee bemoeien of juist wel?

Loopt u als moeder/vader, broer/zus, oma/opa, partner of goede vriend(in) van iemand met een eetprobleem ook met soortgelijke vragen rond? En zou u hierover graag met lotgenoten en ervaringsdeskundigen willen sparren? Dat kan bij Stichting JIJ. Jaarlijks organiseren we gratis informatiebijeenkomsten en workshops voor naasten van mensen die kampen met eetproblematiek.

Online voorlichtingsbijeenkomsten voor naasten
Tijdens de informatiebijeenkomsten is er ruimte voor het stellen van vragen en het uitwisselen van eigen ervaringen. De invulling wordt afgestemd met de aanwezigen. De voorlichting wordt gegeven door iemand die zelf een eetstoornis heeft gehad, samen met iemand die hiermee als naaste de situatie heeft meegemaakt en hiermee heeft leren omgaan. Zij geven tips, adviezen en informatie. Uw privacy wordt gerespecteerd. De eerstvolgende bijeenkomsten staan gepland op:

• 7 september: 19.30 uur – 21.00 uur
  • 2 november: 19.30 uur – 21.00 uur

Online workshops voor naasten

In 2022 vinden geen workshops meer plaats. In 2023 starten we weer met workshops.

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten.