Voorlichtingsbijeenkomsten en workshops

Moet ik er nu wel óf niet iets over zeggen?

Moet ik boos worden of juist niet?

Moet ik wel of niet het gesprek aangaan?

En hoe begin ik dan?

Moet ik hulp inschakelen?

Kan ik me er beter niet mee bemoeien of juist wel?

Loopt u als moeder/vader, broer/zus, oma/opa, partner of goede vriend(in) van iemand met een eetprobleem ook met soortgelijke vragen rond? En zou u hierover graag met lotgenoten en ervaringsdeskundigen willen sparren? Dat kan bij Stichting JIJ. Jaarlijks organiseren we gratis informatiebijeenkomsten en workshops voor naasten van mensen die kampen met eetproblematiek.

Online voorlichtingsbijeenkomsten voor naasten
Tijdens de informatiebijeenkomsten is er ruimte voor het stellen van vragen en het uitwisselen van eigen ervaringen. De invulling wordt afgestemd met de aanwezigen. De voorlichting wordt gegeven door iemand die zelf een eetstoornis heeft gehad, samen met iemand die hiermee als naaste de situatie heeft meegemaakt en hiermee heeft leren omgaan. Zij geven tips, adviezen en informatie. Uw privacy wordt gerespecteerd. De eerstvolgende bijeenkomsten staan gepland op:

• 20 april: 19.30 uur – 21.00 uur
  • 7 september: 19.30 uur – 21.00 uur
  • 2 november: 19.30 uur – 21.00 uur

Online workshops voor naasten
Naast de informatiebijeenkomst organiseren we twee keer per jaar online workshops voor naasten met als thema: ‘Hoe kan ik helpen? Het lijkt wel of niets binnenkomt of dat ik het verkeerd doe!’ De workshop wordt gegeven door twee ervaringsdeskundigen. Er zal naast het uitreiken van praktische tips en handvatten ruimte zijn voor eigen inbreng en het uitwisselen van ervaringen. De eerstvolgende workshops staan gepland op:

• 1 juni: 19.30 uur – 21.00 uur

Deelname aan de bijeenkomsten en workshops is gratis. Inschrijven is noodzakelijk via het contactformulier of info@stichting-jij.nl. Na aanmelding ontvangt u een bevestiging per mail.

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten.