Voorlichtingsbijeenkomsten

• Moet ik er nu wel óf niet iets over zeggen?
  • Moet ik boos worden of juist niet?
  • Moet ik wel of niet het gesprek aangaan?
  • En hoe begin ik dan?
  • Moet ik hulp inschakelen?
  • Kan ik me er beter niet mee bemoeien of toch juist wel?

Loopt u als familielid, partner of goede vriend(in) van iemand met een eetprobleem ook met soortgelijke vragen rond? En zou u hierover graag in een privacygewaarborgde omgeving met mensen uit de praktijk willen sparren? Wilt u weten welke do’s and dont’s uit de praktijk in onze top 10 staan? Dat kan bij Stichting JIJ

Jaarlijks organiseren we in ons Informatie-, advies- en steunpunt in Rotterdam-Kralingen een aantal gratis voorlichtingsbijeenkomsten voor naasten van mensen met eetproblematiek. Deze bijeenkomsten zijn kosteloos bij te wonen. Tijdens de bijeenkomsten is er alle ruimte voor het stellen van vragen en het uitwisselen van eigen ervaringen. De invulling van de bijeenkomsten wordt afgestemd met de aanwezige naasten.

De voorlichting wordt gegeven door iemand die zelf een eetstoornis heeft gehad, samen met iemand die hiermee als naaste de situatie heeft meegemaakt en hiermee heeft leren omgaan. Zij geven tips, adviezen en informatie. De voorlichtingsbijeenkomsten zijn gratis bij te wonen en uw privacy wordt vanzelfsprekend gerespecteerd.

De volgende informatiebijeenkomst voor naasten vindt plaats op:

• Woensdag 20 november 2019 van 19.30-21.15 uur

Let op: er zijn beperkt aantal plaatsen beschikbaar! Deelname is gratis en vooraf inschrijven is gewenst via: info@stichting-jij.nl

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten. Dit doen wij in een veilige, kleinschalige en privacy gewaarborgde omgeving.