Voorlichtingsbijeenkomsten voor naasten in 2019

Moet ik er nu wel óf niet iets over zeggen?

• Moet ik boos worden of juist niet?
  • Moet ik wel of niet het gesprek aangaan?
  • En hoe begin ik dan?
  • Moet ik hulp inschakelen?
  • Kan ik me er beter niet mee bemoeien of toch juist wel?

Loopt u als familielid, partner of goede vriend(in) van iemand met een eetprobleem ook met soortgelijke vragen rond? En zou u hierover graag in een privacygewaarborgde omgeving met mensen uit de praktijk willen sparren? Wilt u weten welke do’s and dont’s uit de praktijk in onze top 10 staan? Dat kan bij Stichting JIJ!

Op zaterdagmiddag 16 februari organiseert Stichting JIJ tijdens de open dag een gratis voorlichtingsbijeenkomst in Rotterdam om naasten van mensen met een eetprobleem/-stoornis (o.a. Binge Eating Disorder, NAO, anorexia nervosa, boulimia nervosa) te ondersteunen. Het thema van deze bijeenkomst is ‘Eetprobleem: Hoe kun je als naaste bijdragen aan herstel?’.

Ook staan er op woensdag 17 april 2019 van 19:00-21:30uur en woensdag 20 november 2019 van 19:00-21:30 uur weer gratis voorlichtingsbijeenkomsten gepland. Wees er snel bij, want vol = vol!

Deze bijeenkomsten worden al jaren gegeven door ‘een gouden duo’; een ervaringsdeskundige moeder (Joke), en een ervaringsdeskundige (Simone) die zelf een eetstoornis heeft gehad. In een fijne, ongedwongen sfeer geven zij voorlichting vanuit de praktijk en bieden zij in kleine groepen steun en advies. U mag vragen stellen, maar u mag ook alleen luisteren. Onze deuren staan in beide gevallen voor u open.

Wilt u meer informatie of u aanmelden?
Mail dan naar: info@stichting-jij.nl

Wij bieden mensen met een eetprobleem of eetstoornis -vanuit onze eigen ervaring- hulp en ondersteuning. Wij doen dit in een kleinschalige, veilige en privacy gewaarborgde omgeving .