Trainingen

Voor leden van het  JIJ-huis worden regelmatig (gratis) trainingen verzorgd. Zoals bijvoorbeeld Greta Noordenbos die over innerlijk kritiek bij eetproblemen heeft verteld of Anouk Keijzer en Manja Engel die onderzoek hebben gedaan naar lichaamsbeleving. Verder kun je denken aan trainingen over het leren opkomen voor jezelf, je eigen grenzen leren herkennen en leren stellen, het ontwikkelen en onderhouden van een sociaal netwerk, het werken aan een gezonde leefstijl en nog veel meer.

De trainingen zijn speciaal ontwikkeld voor en door (of samen met) mensen met eetproblematiek. Tijdens de training is niets verplicht. We houden rekening met dingen waar je mogelijk tegenaan loopt, zoals bijvoorbeeld onzekerheid en faalangst. Daar hebben we allemaal last van en dat is helemaal niet erg! Je kunt hier in een veilige omgeving oefenen met anderen, waarbij we elkaar respecteren en helpen.

Ook wanneer je al hersteld bent van een eetstoornis, maar jezelf nog graag op persoonlijk vlak verder wilt ontwikkelen dan ben je van harte welkom.

Voor meer informatie over het lidmaatschap klik hier

Ervaringen:

De trainingen bij Stichting-JIJ zijn aanmoedigend en stimulerend. Door te leren dat kleine stappen nemen goed genoeg is, ga ik harder vooruit dan ooit’.
‘Ik merk dat ze mij helpen bij mijn ontwikkeling en herstel’.
‘Ik merk dat ik veel leer en mijn negatieve gedachten/gevoelens kan ombuigen naar positieve’
‘Zonder Stichting-JIJ zou ik weer eenzaam zijn met mijn eetstoornis, omdat veel mensen het niet begrijpen’.
‘Ik heb minder angst gekregen om iets persoonlijks te zeggen.’

Wij bieden mensen met een eetprobleem of eetstoornis -vanuit onze eigen ervaring- hulp en ondersteuning. Wij doen dit in een kleinschalige, veilige en privacy gewaarborgde omgeving .