“Wat ongelofelijk mooi en laagdrempelig dat mijn zus hier de herkenning kan vinden die ze nodig heeft bij haar eetprobleem”. Aldus een zus van één van de bezoekers van de Open Dag.

Het was een dag met een gouden randje, de Open Dag van Stichting JIJ op zaterdag 26 maart. De hele ochtend waren er bezoekers. Veel van hen kwamen samen met hun moeder, vader of zus. We hebben open met elkaar kunnen praten over de drempel die je over moet om een open dag te bezoeken, maar ook hoe waardevol het kan zijn als je toch de stap waagt. Zo vond ook de zus van één van de bezoekers die zichtbaar geraakt was door onze ervaringsdeskundigen en het JIJ-huis. “Zo’n mooie en veilige plek om jezelf te willen zijn, ik ben echt blij dat ik samen met mijn zus even een kijkje heb genomen”. Ook Nena Triana Sanchez was aanwezig om meer te vertellen over haar boek ‘Alle jaargetijden in mij’ wat de middag helemaal compleet maakte.

Op zaterdag 18 juni 2022 organiseren we weer een open dag. Mocht je graag al eerder contact met ons willen opnemen? Dan kun je gratis en anoniem terecht bij ons IAS-punt. Onze vrijwilligers staan voor jou klaar als je behoefte hebt aan een luisterend oor of advies.

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten.