Supportgroep

Naast de nazorggroep voor cliënten van PsyQ (deze wordt vanuit PsyQ gefinancierd) organiseren wij ook de supportgroep.

Voor wie is de Supportgroep?
Zoek je een steuntje in de rug na therapie elders of eerdere deelname aan start- of vervolggroep, dan ben je van harte welkom in deze supportgroep. Hier werk je 1 keer in de 2 weken in een groep van maximaal 8 deelnemers aan herstelbehoud en dus aan het voorkomen van terugval in de eetstoornis. Bij de supportgroep gaat het om een open groep, d.w.z. dat in- en uitstroom tussentijds mogelijk is.

Inschrijven voor de Supportgroep?

• Door wie: de groep wordt begeleid door 2 ervaringsdeskundige begeleiders.
  • Voor wie: om deel te kunnen nemen hanteren we een leeftijd vanaf 18 jaar.
  • Duur: 4 maanden.  Tussentijds instromen is mogelijk (bij beschikbaarheid).
  • Frequentie: 1 keer per 14 dagen.
  • Kosten: er geldt voor zowel leden als niet-leden van het JIJ-huis een eigen bijdrage van:
    • 8 bijeenkomsten x € 7,50 = € 60,–
    • Verlenging met 4 extra bijeenkomsten is mogelijk op aanvraag/in overleg.
    • Ben je niet in staat de bijdrage te betalen, schroom dan niet contact met ons op te nemen. Dan kijken we wat we kunnen betekenen en of je mogelijk in aanmerking komt voor een betalingsregeling.

Mocht je graag aan de supportgroep willen deelnemen, dan kun je je inschrijven via:info@stichting-jij.nl. Wij nemen dan contact met je op en plannen een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Voor vragen kun je altijd (ook anoniem) terecht bij de ervaringsdeskundige vrijwilligers van ons Informatie- Advies- en Steunpunt.

Daarnaast kun je (alvast) lid worden van het JIJ-huis en je inschrijven voor workshops, trainingen en activiteiten die gericht zijn op persoonlijke ontwikkeling, het vasthouden van een gezond eetpatroon en het versterken van je eigenwaarde en zelfvertrouwen.

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten. Dit doen wij in een veilige, kleinschalige en privacy gewaarborgde omgeving.