JIJ-stop marathon rotterdam

10 april was een zeer geslaagde 1e  JIJ-stop bij de marathon in Rotterdam! Goede gesprekken over stigma rondom psychische problematiek/eetproblemen! Samen Sterk zonder Stigma, bedankt voor deze mogelijkheid!

Meriam en Anita ontzettend gefeliciteerd met jullie super goede prestatie!! Klasse dames!

Dankzij Samen Sterk zonder Stigma gaan  wij ook in 2016 de strijd aan tegen stigmatisering van psychische aandoeningen.
Tijdens de StigmaTour wordt het leven met psychiatrische aandoeningen bespreekbaar gemaakt en bestrijden we bewuste en onbewuste stigma’s op een interactieve manier. Door middel van theater, spel, foto’s, filmpjes, social media en interactieve ontmoetingen tussen hulpverleners, studenten, docenten, wijkbewoners en andere belangstellenden.

In 2016 trekken wij door Zuid-Holland en maken wij diverse stops om kennis op het gebied van eetstoornissen te delen en om taboes te doorbreken. Nu Samen Sterk zonder Stigma ons de toezegging heeft gedaan voor de financiering, gaat het inplannen van de gemaakte plannen beginnen! Het hele programma zal een mengeling zijn van bezoeken aan locaties waar muziek, eten en sport een hoofdrol spelen.

Wij bieden mensen met een eetprobleem of eetstoornis -vanuit onze eigen ervaring- hulp en ondersteuning. Wij doen dit in een kleinschalige, veilige en privacy gewaarborgde omgeving .