Training ‘Zelfbeeld’ bij Welzijn Capelle

Op maandagavond 28 oktober hebben JIJ-ers Annemieke en Kelly een training rondom het thema ‘Zelfbeeld’ verzorgd voor een aantal meiden bij Stichting Welzijn Capelle. Welzijn Capelle werkt wekelijks met deze meiden aan thema’s, waaronder zelfbeeld, sociale omgeving, talenten en maatschappij. Een mooi initiatief waar Stichting JIJ dan ook graag aan mee werkte!

De training begon met een korte voorstelronde, waarna de groep aan de hand van stellingen aan de slag ging met het thema ‘Zelfbeeld’. Voorbeelden van deze stellingen waren: ‘Als je niet ontbijt val je af’, Make-up dragen is belangrijk’ en ‘Uiterlijk geeft weer of je een leuk persoon bent’.

Vervolgens gaven de trainers een stukje uitleg over zelfbeeld en hoe je het beste negatieve gedachten om kan buigen in positieve gedachten. De meiden mochten hier zelf mee aan de slag door op papier 5 mooie kwaliteiten over zichzelf te schrijven. Sommigen vonden dit best lastig, maar met wat hulp van de JIJ-ers lukte dit uiteindelijk heel erg goed. De meiden kregen ten slotte een spiegel waarop ze de positieve gedachten en eigenschappen mochten vastleggen (zie hieronder het resultaat!). Dit was voor hen gelijk een leuke herinnering aan de training én natuurlijk ook een extra hulpmiddel om stil te blijven staan aan de positieve eigenschappen.

Niet alleen de meiden en onze JIJ-ers waren positief over de verzorgde training! Ook jongerencoach Zandia Edhie Hoessein van Welzijn Capelle uitte haar enthousiasme naar ons. Zo zegt zij:“De ervaringsdeskundigen verzorgden een erg leuke training! Ze waren open over hun eigen ervaringen, wat zorgde voor een mooie ingang tot interessante gesprekken.”

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten. Dit doen wij in een veilige, kleinschalige en privacy gewaarborgde omgeving.