JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

De JIJ-winkel

De artikelen die in het JIJ-huis door vrijwilligers en leden (die dat willen) zijn gemaakt, zijn te koop in onze eigen JIJ-winkel op de Oudedijk 221 B in Rotterdam. Artikelen zijn bijvoorbeeld eigengemaakte tassen, kaarten, sjaals en lampenkappen.

De opbrengst van de verkoop wordt gebruikt voor de inkoop van materialen voor de creagroep in het JIJ-huis. Op die manier proberen we deze groep in de toekomst 'selfsupporting' te laten zijn. Op die manier kunnen we de kosten van het lidmaatschap van het JIJ-huis laag houden, zodat een lidmaatschap voor een ieder mogelijk is. We nodigen je graag uit om tijdens openingstijden eens op je gemak een kijkje te komen nemen.

Openingstijden
Tijdens de inloopspreekuren kan je ook gebruik maken van de winkel. Mochten deze tijden niet voor jou uitkomen, maak dan gerust een afspraak per telefoon of per e-mail

Betaling: gaat via machtiging of met contant geld (bij voorkeur gepast, wisselgeld beperkt beschikbaar). Er zijn 2 pinautomaten op loopafstand van onze locatie, Albert Heijn (Oudedijk 141) en bij de Bank (ABN, Willem Ruyslaan 75).

Benieuwd naar de artikelen? Bekijk ze op onderstaande foto. De foto's zullen regelmatig aangepast worden, vanwege de komst van nieuwe artikelen. Wat misschien wel leuk is om te weten, is dat de maakster van de tassen haar inspiratie onder andere heeft gehaald uit haar herstel van een eetprobleem. Benieuwd geworden naar haar verhaal, lees dan het interview met Sam Dielen. De tassen zijn er in verschillende uitvoeringen. Indien gewenst, kan er overlegd worden over een gewenste kleur of uitvoering. Stuur hiervoor gerust een mail naar onderstaande e-mailadres.

Wil je een mooie tas (verkrijgbaar vanaf €29,95) of tablethoes (€24,95) kopen? Of wil je je liever verdiepen in een boek (vanaf €15,-)? Stuur dan een mail aan info@stichting-jij.nl. Dan maken we een afspraak over de betaling en het afhalen van je aanwinst op de Oudedijk.

OD JIJ

Gratis voorlichtingsbijeenkomsten in groepsverband

Op 23 en 30 november 2017 organiseren wij vanaf 19.30 uur gratis voorlichtingsbijeenkomsten voor eerstelijnshulpverleners.

OD JIJ

De INSTANT studie (AMC Amsterdam) onderzoekt de rol van de darmflora, het zogenaamde intestinale microbioom, op de eetlust en stofwisseling bij vrouwen die lijden aan de eetstoornis anorexia nervosa.

MIND Familiedag 'Naasten in kracht' 30 september

MIND logo

Op zaterdag 30 september organiseert MIND in Amersfoort een bijzonder evenement: de MIND familiedag ‘Naasten in kracht’. Dat doet zij samen met andere organisaties verbonden aan MIND, de beweging voor en door mensen met een psychische kwetsbaarheid en hun naasten. Het wordt de eerste MIND-dag voor familie en naasten. Met een veelzijdig programma biedt MIND volop ruimte voor ontmoeting en het uitwisselen van informatie en ervaringen. Iedereen die zich als naaste of familielid betrokken voelt is welkom.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >