Startgroep

Voor wie is de startgroep?
Speelt eten een (te) grote rol in jouw leven? Is voedsel volgens jou ‘goed’ of ‘slecht’? Ben je altijd aan het lijnen? Speelt de weegschaal een grote rol in je leven? Wordt je sociale leven beïnvloed door jouw eetgedrag en bijhorende gedachtes? Voel jij je misschien onzeker, kan je zelfbeeld wel een boost gebruiken? Als je je hierin herkent is een van onze startgroepen gericht op erkenning, herkenning, inzicht, persoonlijke groei en herstel misschien iets voor jou.

Werking startgroep
Tijdens een cyclus van 4 maanden werk je in wekelijkse groepsbijeenkomsten van ca. 1,5 uur met maximaal 7 deelnemers en 2 of 3 ervaringsdeskundige begeleiders aan je eetprobleem. Daarbij wordt zo veel mogelijk rekening gehouden met de fase van herstel waarin jij je bevindt.

Inschrijven voor startgroepen

• Om deel te kunnen nemen hanteren wij de leeftijd van 18 jaar tot 99 jaar.
  • Duur: 4 maanden.
  • Tussentijds instromen is niet mogelijk omdat het gaat om een gesloten groep.
  • Frequentie: wekelijks van 19.30 uur tot 21.30 uur.
  • Eigen bijdrage is 150 euro (inclusief thee/koffie en materialen).
  • Mocht je niet in staat zijn de eigen bijdrage te betalen, neem dan contact op. We kijken dan wat we voor je kunnen doen en of je mogelijk in aanmerking komt voor een betalingsregeling.

Voor actuele beschikbaarheid en startdata van toekomstige startgroepen, klik hier.

Thema’s
Als deelnemer geef jezelf aan welke onderwerpen je wilt bespreken. Daarnaast bieden wij een programma aan dat zo veel mogelijk aansluit bij jouw behoefte en fase van herstel. Je kunt daarbij denken aan (voedings-)voorlichting, inzicht gevende thema’s en opdrachten, motivatie bevorderende technieken, zelfbeeld, emoties, veranderen van gedrag, dag-invulling en dergelijke.

Ervaringsverhalen

• Ik voel me meer begrepen omdat ik met mijn groepsgenoten in hetzelfde schuitje zit en dat vind ik fijn!
  • Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere groepsgenoten, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen.
  • Ervaringsverhaal M.

Wij bieden mensen met een eetprobleem of eetstoornis -vanuit onze eigen ervaring- hulp en ondersteuning. Wij doen dit in een kleinschalige, veilige en privacy gewaarborgde omgeving .