Project ‘Jongens en mannen met een eetstoornis’

Voorjaar 2018: in opdracht van Stichting JIJ is onderzoek gedaan naar onder andere hulpzoekend gedrag bij jongens en mannen met een eetstoornis. De uitkomsten hiervan hebben ertoe geleid dat Stichting JIJ graag meer aandacht wil besteden aan eetstoornissen onder jongens en mannen binnen Nederland. En ook een passend hulpaanbod wil bieden voor jongens en mannen. Stichting Anorexia Jongens en Stichting JIJ willen de handen ineen slaan.

Februari 2019: Stichting JIJ schrijft, met medewerking van Stichting Anorexia Jongens, aan een meerjarenprojectplan. Dit plan is eind augustus klaar. Vanaf maart zal de fondsenwerving van start gaan. De intentie is om vanaf juni 2019 met de uitvoering van het project van start te gaan.

Wij bieden mensen met een eetprobleem of eetstoornis -vanuit onze eigen ervaring- hulp en ondersteuning. Wij doen dit in een kleinschalige, veilige en privacy gewaarborgde omgeving .