Gezocht: Vrouwen met anorexia (AN) die tevens een autismespectrum (ASS) hebben.

Onderzoek passende behandelmethoden voor vrouwen met anorexia nervosa (AN) die tevens een autismespectrumstoornis (ASS) hebben.

De laatste jaren is er een toenemende belangstelling voor vrouwen met anorexia nervosa (AN) die tevens een autismespecrumstoornis (ASS) hebben. Helaas is er nog weinig bekend over effectieve behandelmethoden voor deze vrouwen, wat maakt dat zij niet de behandeling en begeleiding krijgen die zij nodig hebben. Om een beter inzicht te krijgen in passende behandelmethoden voor deze vrouwen is Stichting Jij in samenwerking met Brenda Grund een onderzoek gestart.

Ben jij een vrouw met anorexia nervosa (AN) en heb je tevens een autismespectrumstoornis (ASS) en wil je graag meewerken aan dit onderzoek?
Geef je dan nu op.

Enquête bestemd voor:
Vrouwen met anorexia nervosa (AN) die tevens een autismespectrumstoornis (ASS) hebben.

Wie kan deelnemen?
Vrouwen met anorexia nervosa (AN) die tevens een autismespectrumstoornis (ASS) hebben en:
– behandeling voor hun anorexia nervosa (AN) hebben gehad
– (nog) geen behandeling voor hun anorexia nervosa (AN) hebben gehad

Doel:
– Onderzoeken welke aspecten van de behandeling voor de anorexia nervosa (AN) van belang zijn in de begeleiding/ behandeling van vrouwen met anorexia nervosa (AN) die tevens een autismespectrumstoornis (ASS) hebben.
– Onderzoeken welke kwaliteiten van begeleiders/ behandelaren van belang zijn bij de begeleiding en behandeling van vrouwen met anorexia nervosa (AN) die tevens een autismespectrumstoornis (ASS) hebben.

Deelname onderzoek:
De enquête bestaat uit 10 vragen en zal ongeveer 40 minuten duren. De tijdsduur
voor het invullen van de enquête kan per persoon verschillen. Wanneer je deelneemt aan het onderzoek kun je, wanneer je hier prijs op stelt, bericht krijgen over de uitkomsten van dit onderzoek. Je kunt hiervoor de keuze aanvinken in de enquête.
Onder de deelneemsters 10 zilveren sieradensets verloot bestaande uit een armband en een set oorbellen.

Aanmelden:
Wil je graag aan het onderzoek deelnemen, dan kun je een e-mail sturen naar: grund.brenda@gmail.com. Na het beantwoorden van een aantal korte vragen ontvang je de link naar het onderzoek.

Anonimiteit en privacy:
Alle informatie die je tijdens het onderzoek verstrekt zal anoniem worden verwerkt.
De gegevens van de enquête worden via een versleutelde omgeving geïnventariseerd.

Student: B.A.Grund
Universiteit: NTI Leiden, Nederland
Studie: Bachelor Social Work
Supervisor: Monique Slangen-Ramakers
Organisatie: Stichting Jij Rotterdam, Nederland

Wij bieden mensen met een eetprobleem of eetstoornis -vanuit onze eigen ervaring- hulp en ondersteuning. Wij doen dit in een kleinschalige, veilige en privacy gewaarborgde omgeving .