Praktische informatie JIJ-huis

Voor wie is het JIJ-huis?
Iedereen uit Nederland van 16 jaar en ouder met een eetprobleem kan lid worden van het JIJ-huis. Misschien heb je therapie achter de rug en is het ‘helemaal op eigen benen staan’ nog een stapje te ver? Of heb je met je eetstoornis afgerekend, maar ben je bang om terug te vallen in oude gewoontes als je geen steuntje in de rug hebt? Ook dan ben je van harte welkom in het JIJ-huis. Daarnaast is het JIJ-huis ook bedoeld voor jou als je al wel een gezond eetpatroon hebt ontwikkeld, maar je jezelf graag op persoonlijk vlak nog verder wilt ontwikkelen in een omgeving waar mensen je begrijpen.

Waar vind ik het JIJ-huis?
Het JIJ-huis is te vinden in de gezellige en mooie wijk Rotterdam-Kralingen, vlakbij metrostation Voorschoterlaan. Het JIJ-huis ligt op steenworp afstand van het Kralingse Bos, de Kralingse Plas en ons informatie- en adviespunt en is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Vanwege de privacy geven wij het exacte adres alleen aan onze leden.

Wat zijn de openingstijden van het JIJ-huis?
Het JIJ-huis is open voor inloop op:
• Maandag van 13.30 tot 17.00 (kookactiviteit van 17.00 tot 19.00 uur)
• Woensdag van 13.30 tot 17.00 (kookactiviteit van 17.00 tot 19.00 uur)
• Donderdag van 13.00 tot 21.00 (kooractiviteit van 17.00 tot 19.00 uur)
• Iedere derde zaterdag van de maand van 13.30 uur tot 16.00 uur.

Wij hopen in de toekomst de openingstijden nog verder te kunnen uitbreiden. Via de nieuwsbrief voor leden blijf je altijd op de hoogte van de meest actuele openingstijden en geplande activiteiten.

Wanneer vindt de kookactiviteit plaats? Met andere woorden: wanneer kan ik ’s avonds mee-eten?
De kookactiviteit staat genoemd bij de openingstijden van het JIJ-huis. Vooraf aanmelden is verplicht in verband met de tijdige inkoop van ingrediënten voor de maaltijd. Van tevoren is bekend wat er op het menu staat. Via de nieuwsbrief voor leden zie je wat er op het menu staat en blijf je op de hoogte van de meest actuele informatie over de dagen waarop de kookactiviteiten plaats vinden.

Wat is er te doen in het JIJ-huis?

Zie hiervoor de volgende pagina’s op onze website: vrije inloop JIJ-huis, activiteiten en workshops en trainingen.

Wat kost een lidmaatschap?

Wij willen dat het JIJ-huis voor iedereen toegankelijk is en we proberen daarom de eigen bijdrage zo laag mogelijk te houden. De kosten voor een lidmaatschap van een half jaar zijn 75 euro (in combinatie met groepsbegeleiding of individuele begeleiding geldt een gereduceerd tarief van 50 euro). Je kunt dan per maand kosteloos aan alle activiteiten, workshops en trainingen mee doen en tijdens de inloopuren zo vaak komen als je zelf wilt. Koffie en thee in het JIJ-huis zijn gratis. We vragen alleen een bijdrage per maaltijd van 4 euro (uiteraard alleen als je je aanmeldt voor de kookactiviteit).  Mocht je om bepaalde redenen het lidmaatschap niet kunnen betalen, dan mag je een betalingsregeling aanvragen en in overleg met jou bekijken we dan wat voor jou passend is.

Hoe kan ik mij aanmelden voor een lidmaatschap?

Wil je vrijblijvend meer informatie over het JIJ-huis of wil je je aanmelden voor een lidmaatschap? Neem dan contact op met de vrijwilligers van ons Informatie-, Advies- en Steunpunt (IAS). Je kunt dit doen door een e-mail te sturen aan: info@stichting-jij.nl. Je kunt ook zonder afspraak naar het inloopspreekuur IAS komen of telefonisch een afspraak maken. Je wordt dan uitgenodigd voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Na het gesprek, waarin we ook de locatie van het JIJ-huis doorgeven, kun je ter plekke of rustig thuis beslissen of het JIJ-huis jou iets lijkt.

Wij bieden mensen met een eetprobleem of eetstoornis -vanuit onze eigen ervaring- hulp en ondersteuning. Wij doen dit in een kleinschalige, veilige en privacy gewaarborgde omgeving .