Ons beleid

Missie en doelstelling
Stichting JIJ ondersteunt vanuit ervaringsdeskundigheid mensen met een eetprobleem bij het oppakken van de problemen die zij ondervinden bij het dagelijks functioneren en wil daarmee een bijdrage leveren aan het verhogen van de kwaliteit van leven van mensen met eetproblematiek en hun naasten. Het gaat hier vooral om diegenen die door de reguliere zorg niet of onvoldoende worden bereikt of geholpen. De activiteiten van Stichting JIJ zijn daarmee een essentieel onderdeel van een compleet, kostenbesparend en passend ketenaanbod. Deze missie wil zij samen met andere partners binnen het ketenaanbod bereiken.

Echter staat daarbij de privacy van onze cliënten en onze onafhankelijkheid altijd voorop. Alleen met instemming van onze cliënten kan eventuele doorverwijzing plaatsvinden en daarbij wordt een neutraal, onafhankelijk advies gegeven.

Kernwaarden
Stichting JIJ biedt met een team van 75 vrijwilligers laagdrempelige hulp en ondersteuning aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten. Wij doen dit op basis van ervaringsdeskundigheid in een veilige en privacy gewaarborgde omgeving waarin iedereen zichzelf mag zijn en zelf de controle over zijn/haar proces houdt. Wij geloven daarbij in eigen kracht en eigen regie.

Bovenstaande hebben wij tot uiting gebracht in een aantal kernwaarden (zie hier meer informatie). Het zijn de peilers van waaruit wij werken.

1. Veiligheid, eerlijkheid, openheid en wederzijds respect
  2. Laagdrempelig
  3. Kwaliteit
  4. Kennis en begrip
  5. Zelfmanagement

Om deel te kunnen nemen aan onze groepen, individuele begeleiding en activiteiten in het JIJ-huis hanteren we daarnaast ook enkele spelregels.

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten. Dit doen wij in een veilige, kleinschalige en privacy gewaarborgde omgeving.