Open Dag voor Jongens en Mannen 7 maart 2020

Zaterdag 7 maart van 11:00 tot 15:00 uur organiseren wij in onze locatie aan de Oostzeedijk Beneden 11a (Rotterdam-Kralingen) een speciale en gratis open dag voor jongens en mannen met een eetstoornis en/of eetprobleem. Naasten, zoals ouders, broers, zussen of vrienden, zijn ook van harte welkom.

Programma
Deze dag zal geheel in het teken staan van kennisdeling, advies, ontmoeting en (h)erkenning. Gedurende de dag zullen verschillende ervaringsdeskundige mannen, die momenteel in de werkgroep van Stichting JIJ zitten, hun ervaringsverhaal delen. Ze vertellen jou uit eigen hand hoe zij het ervaren om als man een eetstoornis te hebben en geven tips over wat hen vooral heeft geholpen tijdens de weg naar herstel. Ook zal Ron Meijering, bekend van Anorexia Jongens, een workshop geven. Verder is er voldoende gelegenheid gesprekken te voeren met onze ervaringsdeskundigen, een kopje thee/ koffie te drinken en om advies/ informatie te krijgen over Stichting JIJ en partnerorganisaties.

Rondleiding door het JIJ-huis
Daarnaast is het op deze dag mogelijk een rondleiding te krijgen door het JIJ-huis met een mannelijke en vrouwelijke ervaringsdeskundige. Tijdens deze rondleiding krijg je meer informatie over Stichting JIJ, ons gender neutrale aanbod en de projectgroep met mannen die Stichting JIJ sinds juli 2019 heeft opgericht. Wanneer je wilt deelnemen aan deze rondleiding is aanmelding vooraf gewenst via info@stichting-jij.nl. Ook als je geen rondleiding wilt is het wenselijk jezelf (en eventueel naasten) aan te melden via dit mailadres.

Stichting JIJ, ook voor JOU!
De open dag willen wij graag zo laagdrempelig en kleinschalig mogelijk aanbieden. Wij beseffen ons vanuit eigen ervaring dat een open dag voor iemand met een eetstoornis erg spannend kan zijn. Daarom bieden wij met deze open dag de exclusieve mogelijkheid om als jongen of man vrijblijvend andere mannen met een eetstoornis te ontmoeten en te ervaren wat Stichting JIJ gedurende herstel kan betekenen. Op dezelfde laagdrempelige en ervaringsdeskundige hulp die we ook voor vrouwen aanbieden. Meer informatie over ons aanbod vind je ook op onze website en in deze flyer.

Durf JIJ de stap samen met ons te wagen?
Meld je dan nu aan voor de open dag door een mail te sturen naar info@stichting-jij.nl. Vermeld eventueel ook met hoeveel mensen je wilt komen. Hierdoor krijgen wij een indicatie van het aantal aanwezigen en kunnen wij hiermee rekening houden.

JIJ bent welkom bij Stichting JIJ.

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten. Dit doen wij in een veilige, kleinschalige en privacy gewaarborgde omgeving.