Open Dag 16 februari

Op zaterdag 16 februari 2019 organiseren wij onze Open Dag!

Tijdens deze dag krijg je een uniek kijkje achter de schermen bij Stichting JIJ, kun je praten met onze ervaringsdeskundige vrijwilligers en krijg je de mogelijkheid bijeenkomsten en lezingen bij te wonen. Dit alles onder het genot van een hapje en drankje.

Iedereen is welkom, jij komt toch ook?

Om organisatorische redenen is aanmelding vooraf wenselijk (maar niet noodzakelijk) via: info@stichting-jij.nl

Voorlichtingsbijeenkomst voor naasten
Deze bijeenkomst met als thema ‘Eetprobleem: Hoe kun je als naaste bijdragen aan herstel?‘ is bedoeld om naasten van mensen met een eetprobleem/-stoornis (o.a. Binge Eating Disorder, NAO, anorexia nervosa, boulimia nervosa) te ondersteunen. Ze worden inmiddels al jaren gegeven door ‘een gouden duo’; een ervaringsdeskundige moeder (Joke), en een ervaringsdeskundige (Simone) die zelf een eetstoornis heeft gehad. In een fijne, ongedwongen sfeer geven zij voorlichting vanuit de praktijk en bieden zij in kleine groepen steun en advies. U mag vragen stellen, maar u mag ook alleen luisteren. Onze deuren staan in beide gevallen voor u open.

Workshop Marion Hoogkamer
Marion is afgestudeerd haptotherapeut, psycholoog en diëtist. Zij begeleidt mensen waarbij het ‘voelen’ verstoord is geraakt, zoals bijv. bij mensen met eet- en gewichtsproblemen, spanningsklachten, stress, burnout en verslavingsgedrag. In haar praktijkvoering kiest Marion voor de holistische benadering. Deze benadering staat voor het verbeteren van de totale gezondheid en het welzijn, door het wegnemen van de oorzaak achter de klachten. De achterliggende gedachte is dat er tussen lichaam en geest een nauwe wisselwerking bestaat. Tijdens deze workshop wil Marion met jullie in gesprek gaan over de ‘mogelijkheden van haptotherapie bij het herstel van een eetstoornis’. Zij is namelijk van mening dat mensen met een eetstoornis moeite hebben met het maken van verbinding met hun lichaam, waardoor ze snel afhankelijk zijn van anderen.

Gastspreker Mena Katab
Mena is studente toegepaste psychologie en projectmedewerker bij Stichting JIJ. Momenteel werkt ze aan het project Cultuur Sensitief Begeleiden, een project naar culturele diversiteit binnen de hulpverlening. Binnen niet-westerse culturen is het bespreken van psychische klachten namelijk een groot taboe. Om dit onderwerp bespreekbaar te kunnen maken, houd Mena zich bezig met verschillende activiteiten, zoals het schrijven van een blog en het geven van lezingen namens Stichting JIJ. Dit alles om het heersende stigma en taboe rondom dit onderwerp te verminderen. Tijdens onze open dag zal ze uitgebreid vertellen over haar werkzaamheden en missie. Wil je alvast meer weten over Mena? Lees dan dit interview!

Airbrush tattoo spuiten
Altijd al een tattoo willen hebben, maar durf je de daadwerkelijke stap (nog) niet te wagen? Dan hebben we goed nieuws! Tijdens onze open dag kun je namelijk een tijdelijke (5-10 dagen) airbrush tattoo laten zetten door één van onze vrijwilligers.

Wij bieden mensen met een eetprobleem of eetstoornis -vanuit onze eigen ervaring- hulp en ondersteuning. Wij doen dit in een kleinschalige, veilige en privacy gewaarborgde omgeving .