JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Voorlichting

Hoe meer mensen wij op de hoogte kunnen brengen van onze kennis en ervaring, hoe beter. Door het geven van voorlichting willen we graag meer begrip bijbrengen. Bij diegenen die zelf een eetprobleem of -stoornis hebben, maar ook bij mensen die iemand kennen met een eetstoornis. Zo geven wij voorlichtingsavonden voor naasten en bieden we externe spreekuren (pilotvorm). Uiteraard geven we ook graag voorlichting tijdens onze spreekuren op het informatie en adviescentrum.

Met Buro Puur geven we voorlichtingslessen op scholen. Ook geeft Buro Puur trainingen aan professionals en heeft het voorlichtingsmateriaal voor onder anderen naasten. Bureau Puur heeft een eigen website: www.buropuur.nl. Zie ook de nieuwsbrief van Buro Puur.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van voorlichtingen die wij geven of het vertellen van ervaringsverhalen? Neem dan contact met ons op via info@stichting-jij.nl of de contactpagina. U kunt ons ook telefonisch bereiken op nr 010-7370794.

OD JIJ

Gratis voorlichtingsbijeenkomsten in groepsverband

Op 23 en 30 november 2017 organiseren wij vanaf 19.30 uur gratis voorlichtingsbijeenkomsten voor eerstelijnshulpverleners.

OD JIJ

De INSTANT studie (AMC Amsterdam) onderzoekt de rol van de darmflora, het zogenaamde intestinale microbioom, op de eetlust en stofwisseling bij vrouwen die lijden aan de eetstoornis anorexia nervosa.

MIND Familiedag 'Naasten in kracht' 30 september

MIND logo

Op zaterdag 30 september organiseert MIND in Amersfoort een bijzonder evenement: de MIND familiedag ‘Naasten in kracht’. Dat doet zij samen met andere organisaties verbonden aan MIND, de beweging voor en door mensen met een psychische kwetsbaarheid en hun naasten. Het wordt de eerste MIND-dag voor familie en naasten. Met een veelzijdig programma biedt MIND volop ruimte voor ontmoeting en het uitwisselen van informatie en ervaringen. Iedereen die zich als naaste of familielid betrokken voelt is welkom.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >