De vervolggroep

De vervolggroep is speciaal voor mensen die na deelname aan een van de startgroepen bij Stichting JIJ verdere stappen willen zetten naar herstel. Deelnemen aan de groep kan vanaf 18 jaar.

Wat wij bieden
Minimaal twee ervaringsdeskundigen begeleiden de vervolggroep. Belangrijk om te weten is dat wij geen therapie aanbieden, maar een veilige plek, waar jij centraal staat en waar je anoniem je eetprobleem kunt bespreken en aan jezelf kunt werken. In jouw eigen tempo, hoe jij dit wilt, samen met anderen. In kleine groepen (maximaal 7 deelnemers) komen we wekelijks bijeen. Tijdens deze bijeenkomsten werken we voornamelijk aan het verder verkrijgen van inzicht in de functie van je eetprobleem en achterliggende problemen.
Want sta jij stil bij je gevoelens of aan je eetstoornis gerelateerde gedachten? Ken jij je valkuilen en wil je leren die te omzeilen of er op een andere manier mee om te gaan? We helpen je je gedachten en gevoelens te herkennen, ervaren en deze op de juiste manier te uiten. Ook werken we aan het versterken van een positiever zelfbeeld en streven we samen naar het ontwikkelen en vasthouden van een evenwichtig eetpatroon.