JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Startdata, tarieven en voorwaarden

Schrijf je nu in
Wil je meer weten over een groep, je aanmelden of heb je vragen? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op via info@stichting-jij.nl. Graag onder vermelding van de groep of begeleiding waar je je voor wil inschrijven. Wij bellen of mailen je zo snel mogelijk terug.

JIJ-huis

221b

Instroom mogelijk indien plek

Doorlopend

* Indien een groep vol is kan je op de wachtlijst geplaatst worden. Je kan ervoor kiezen om direct te starten met de instroomgroep ter overbrugging.
** Door overlap kan het gebeuren dat plekken al vergeven zijn. Wij halen de beschikbare plaats pas van de website indien de inschrijvingsformulieren bij ons ondertekend binnen zijn.

Tarieven

Hieronder kun je in een oogopslag zien welke tarieven wij hanteren. De kosten zijn inclusief koffie en thee en het gebruik van materialen. Heb je vragen of zijn er onduidelijkheden of wil je weten of er een regeling mogelijk is wat betreft de kosten, neem gerust contact met ons op.

Aantal bijeenkomsten/ duur Kosten per x Totale kosten
Groepen
Startgroep 4 maanden per periode

Vervolggroep

4 maanden

per periode € 150
Supportgroep minimale afname 8x, verlenging mogelijk per 4x € 7,50 € 60
Verlenging € 30
LES-groep minimale afname 10x, verlenging altijd mogelijk € 7,50 € 75
Instroomgroep

ter overbrugging van
wachttijd, bijeenkomsten zijn tweewekelijks

per periode € 35 bij lidmaatschap jij huis gratis
Naastengroep minimale afname 5x gedurende een halfjaar, verlenging mogelijk, bijeenkomsten zijn maandelijks  € 7,50 €37,50

Individuele begeleiding minimale afname 5x € 15 € 75*
Helaas is op dit moment geen ruimte binnen de individuele begeleiding. Voor meer informatie mail naar info@stichting-jij.nl
Voedingsdeskundig advies Aantal alleen voor leden JIJ-huis en deelnemers groepen of ind. begeleiding
Consult minimale afname 3x, verlenging mogelijk per 3 x € 15 per gesprek  € 45 totaal

Voorlichtingsbijeenkomst naasten   € 0  € 0

* Het is niet mogelijk de betaling van de individuele begeleiding in termijnen te voldoen.

Let op: gedurende de periode van de zelfhulpgroepen (4 maanden) ga je een commitment aan om deze bijeenkomsten bij te wonen (zowel voor jezelf als voor je groepsgenoten; samen maak je de groep). We vragen je vriendelijk om dit goed te realiseren en te bekijken of dit past met je werk/studie/reizen enz. Maximaal mag je 3 keer afwezig zijn bij een groepsbijeenkomst. Dit betekent dat een vakantie in tijdens deelname aan een groep maximaal 3 weken kan duren.

* Deelname aan groep of individuele begeleiding is bevestigd bij ontvangst door Stichting JIJ van een door de deelnemer getekende machtiging

Voorwaarden

In principe proberen we voor iedereen met een eetprobleem hulp te bieden in een passende vorm. Dat zal ook altijd ons uitgangspunt zijn op het moment dat je je bij Stichting JIJ aanmeldt. Het kan echter voorkomen dat ons hulpaanbod in bijzondere situaties niet toereikend is. Wij bekijken dit per persoon. Enkele voorbeelden van van mogelijke bijzondere situaties zijn:

• de veiligheid van de cliënt en/of voor andere cliënten of vrijwilligers in het JIJ-huis is in het geding of de impact op de andere cliënten is te groot;
  • de psychische problematiek op een ander vlak is in een dusdanige mate aanwezig dat deze de eetproblematiek overschaduwt en er geen ruimte is voor herstel van het eetprobleem;
  • de psychische problematiek is dusdanig zwaar dat de inzet van ervaringsdeskundige vrijwilligers ontoereikend is of voor de vrijwilligers als ontoereikend wordt ervaren;
  • deelname aan een groep is niet mogelijk (maar wel bijv. individuele begeleiding) omdat het gedrag, bijv. voortkomend uit psychische problematiek, blokkerend is voor de groep.

Bovenstaande punten zullen, als ze aan de orde zijn, met jou tijdens het intakegesprek besproken worden. We bekijken in dat gesprek in hoeverre jij en de Stichting JIJ ‘matchen’. Mocht blijken dat de stichting onvoldoende passende hulp kan bieden, dan laten we je natuurlijk niet op de stoep staan. We gaan in dat geval samen met jou bekijken wat wel een passende plek voor jou zou kunnen zijn.

Lees verder over de kernwaarden van waaruit we werken.