JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Professionals

Gratis digitaal magazine voor eerstelijns hulpverleners

Elke huisarts, diëtist of praktijkondersteuner heeft wel eens te maken met mensen met (beginnende) eetproblematiek. Maar veelal worden signalen niet herkend.

Ervaringsdeskundige vrijwilligers van Stichting JIJ hebben onderzocht wat patiënten met (beginnende) eetproblematiek in de communicatie met een hulpverlener wel of niet als prettig ervaren en welke factoren bepalen of zij zich begrepen en gehoord voelen. De resultaten van dit onderzoek, evenals feiten en fabels over eetstoornissen, zijn beschreven in ons magazine ‘feiten en fabels’. Ook kunt u in het magazine lezen hoe u signalen van eetproblematiek nog beter kunt herkennen en hoe u hierover op een goede manier in gesprek kunt gaan met de patiënt. U kunt dit gratis magazine opvragen door een e-mail te sturen aan info@stichting-jij.nl onder vermelding van 'aanvraag magazine feiten en fabels'. Wij stellen het op prijs indien u uw naam en functie (bijv. huisarts, diëtist, praktijkondersteuner) daarbij wilt vermelden.

Het magazine is mede mogelijk gemaakt met financiële ondersteuning van het Fonds Samen Sterk Zonder Stigma en is per januari 2018 digitaal beschikbaar.

Gratis informatie en advies aan professionals

Bent u professional en heeft u een vraag over uw cliënt, uw leerling of uw patiënt, dan kunt u tijdens de inloopspreekuren zonder afspraak bij ons binnenlopen. Op ons informatie- en adviespunt aan de Oudedijk 221b is dan een ervaringsdeskundige aanwezig die u te woord zal staan. Schikt het niet om tijdens ons inloopspreekuur langs te komen? Maak dan een afspraak met ons via info@stichting-jij.nl of bel ons op 010 - 7370847. We staan dan graag op een ander moment voor u klaar. U kunt uw vraag ook per e-mail stellen.

Preventie en voorlichting op scholen: samenwerking met buro Puur

In samenwerking met buro Puur verzorgt Stichting JIJ voor diverse gemeentes in de regio Rijnmond en Lansingerland regelmatig gratis voorlichtingslessen in het middelbare en het vervolgonderwijs. Na afloop van de voorlichtingslessen verzorgt een ervaringsdeskundige van Stichting JIJ de nazorg voor leerlingen. Bij interesse kunt u contact opnemen met buro Puur.

Handleiding voor docenten

Vraag hier de handleiding 'Wat als mijn leerling een eetstoornis heeft?' aan.

Presentatie nieuw boek Greta Noordenbos

greta-noordenbos-webklein---kopie---kopie

Op donderdagavond 1 maart presenteert Greta Noordenbos in het JIJ-huis haar boek Innerlijke kritiek bij eetproblemen. Daarnaast zal ze een aantal praktijkoefeningen laten zien.

Nieuwsbrief februari 2018

JIJ Ooostzeedijk banken

Lees alles over de komende activiteiten in het JIJ-huis in de nieuwsbrief van februari 2018.

Voorlichtingsbijeenkomst naasten 24 april 2018

Naasten

Ook in 2018 zijn er weer voorlichtingsbijeenkomsten voor naasten van mensen met eetproblematiek. De eerste bijeenkomst is op 24 april van 19.30 tot ongeveer 21.00 uur.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >