JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Professionals

Gratis informatie en advies aan professionals

Bent u professional en heeft u een vraag over uw cliënt, uw leerling, uw patiënt, dan kunt u tijdens de inloopspreekuren zonder afspraak bij ons binnenlopen. Op ons informatie- en adviespunt aan de Oudedijk 221b is dan een ervaringsdeskundige aanwezig die u te woord zal staan. Schikt het niet om tijdens ons inloopspreekuur langs te komen? Maak dan een afspraak met ons via info@stichting-jij.nl of bel ons op 010 - 7370847. We staan dan graag op een ander moment voor u klaar. U kunt ons ook uw vraag per e-mail stellen.

Gratis voorlichtingsbijeenkomsten in groepsverband

Op 23 en 30 november 2017 organiseren wij vanaf 19.30 uur gratis voorlichtingsbijeenkomsten voor eerstelijnshulpverleners. Doel is u advies te geven over hoe u signalen van eetproblematiek nog beter kunt herkennen en hoe u hierover op een goede manier in gesprek kunt gaan met de patiënt. Ervaringsdeskundige vrijwilligers van Stichting JIJ hebben onderzocht wat patiënten met (beginnende) eetproblematiek in de communicatie met een hulpverlener wel of niet als prettig ervaren. En welke factoren bepalen of zij zich begrepen en gehoord voelen. De resultaten van dit onderzoek willen zij graag met u als eerstelijnshulpverlener delen.

Vooraf aanmelden is noodzakelijk via info@stichting-jij.nl, omdat het aantal plekken beperkt is.

Deze activiteit is mogelijk gemaakt door financiële ondersteuning van het Fonds Sterk zonder Stigma.

Gratis individueel adviesgesprek in de eigen praktijk met ervaringsdeskundige

Bent u huisarts, diëtist of praktijkondersteuner, dan kunt u in de periode van 1-10-2017 tot en met 31-12-2017 een gratis adviesgesprek krijgen. Dit adviesgesprek kan bij Stichting JIJ of op uw praktijk plaatsvinden. Elke huisarts, diëtist of praktijkondersteuner heeft wel eens te maken met mensen met (beginnende) eetproblematiek. Maar veelal worden signalen niet herkend.

Ervaringsdeskundige vrijwilligers van Stichting JIJ hebben onderzocht wat patiënten met (beginnende) eetproblematiek in de communicatie met een hulpverlener wel of niet als prettig ervaren. En welke factoren bepalen of zij zich begrepen en gehoord voelen. De resultaten van dit onderzoek willen zij graag met u delen. Daarnaast gaan zij graag met u in gesprek hoe u signalen van eetproblematiek nog beter bij uw patiënt kunt herkennen en ontvangt u tips van een ervaringsdeskundige. Geïnteresseerd? Meld u dan aan via info@stichting-jij.nl en dan nemen wij vervolgens contact met u op.

Preventie en voorlichting op scholen: samenwerking met buro Puur

In samenwerking met buro Puur verzorgt Stichting JIJ voor diverse gemeentes in de regio Rijnmond en Lansingerland regelmatig gratis voorlichtingslessen  in het middelbare en het vervolgonderwijs. Na afloop van de voorlichtingslessen verzorgt een ervaringsdeskundige van Stichting JIJ de nazorg voor leerlingen. Bij interesse kunt u contact opnemen met buro Puur.

Handleiding voor docenten

Vraag hier de handleiding 'Wat als mijn leerling een eetstoornis heeft?' aan.

OD JIJ

Gratis voorlichtingsbijeenkomsten in groepsverband

Op 23 en 30 november 2017 organiseren wij vanaf 19.30 uur gratis voorlichtingsbijeenkomsten voor eerstelijnshulpverleners.

OD JIJ

De INSTANT studie (AMC Amsterdam) onderzoekt de rol van de darmflora, het zogenaamde intestinale microbioom, op de eetlust en stofwisseling bij vrouwen die lijden aan de eetstoornis anorexia nervosa.

MIND Familiedag 'Naasten in kracht' 30 september

MIND logo

Op zaterdag 30 september organiseert MIND in Amersfoort een bijzonder evenement: de MIND familiedag ‘Naasten in kracht’. Dat doet zij samen met andere organisaties verbonden aan MIND, de beweging voor en door mensen met een psychische kwetsbaarheid en hun naasten. Het wordt de eerste MIND-dag voor familie en naasten. Met een veelzijdig programma biedt MIND volop ruimte voor ontmoeting en het uitwisselen van informatie en ervaringen. Iedereen die zich als naaste of familielid betrokken voelt is welkom.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >