JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Professionals

Wat doet Stichting JIJ voor wie?
De ervaringsdeskundige (herstelde en getrainde) vrijwilligers van Stichting JIJ bieden jaarlijks aan zo'n 600 cliënten (deelnemers van zelfhulpgroepen, leden van ons inloophuis, naastbetrokkenen en geïnteresseerden)  informatie, advies en ondersteuning aan mensen met een eetstoornis en hun naasten. Dit doen wij in ons informatie- en adviescentrum op de Oudedijk (221B) en het inloophuis, het JIJ-huis, op een anonieme locatie.

Onze cliënten bestaan uit:

• Mensen met een eetprobleem of eetstoornis (zoals Anorexia Nervosa, Boulimia Nervosa en
  • Binge Eating Disorder enz) in de leeftijd van 12 tot circa 65 jaar;
  • Ouders, gezinsleden, partners, overige naastbetrokkenen;
  • (jeugd)Professionals, zoals huisartsen, diëtisten, wijkteammedewerkers, docenten, etc.

Gratis en vrijblijvend informatie- of adviesgesprek
Disdagochtend na afspraak, of eventueel op een andere dag in overleg (na afspraak). U kunt een e-mail sturen naar: info@stichting-jij.nl. Maakt u liever telefonisch een afspraak? Geen probleem! U kunt ons bereiken op telefoonnummer: 010- 73 70 794.

Deskundigheidsbevordering eetstoornissen voor schoolprofessionals
Deze training wordt verzorgd door Buro Puur en vind plaats op:

• Maandag 10 april 2017 – Utrecht
  • Dinsdag 10 oktober 2017 - Utrecht

Voor meer info download hier de pdf.

Handleiding voor docenten
Vraag hier de GRATIS digitale handleiding aan 'Wat als mijn leerling een eetstoornis heeft?' Klik hier.

Informatiebijeenkomst voor eerstelijnshulpverleners

OD JIJ

Gratis informatiebijeenkomsten voor eerstelijnshulpverleners door ervaringsdeskundigen van Stichting JIJ op donderdag 23 november en donderdag 30 november van 19:30 tot 21:30 uur in Rotterdam-Kralingen.

Elke huisarts, diëtist of praktijkondersteuner heeft wel eens te maken met mensen met (beginnende) eetproblematiek. Maar veelal worden signalen niet herkend.

Voorlichtingsbijeenkomst naasten

Naasten

Op dinsdag 21 november is er van 19.30 tot 21.00 uur een voorlichtingsbijeenkomst voor familieleden, partners en vrienden van mensen met een eetprobleem of -stoornis.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >