Informatie en advies

Ons informatie- en adviespunt vind je aan de Oudedijk 221b. Wij bieden informatie, advies en steun aan iedereen vanaf 12 jaar, woonachtig of studerend in de provincie Zuid-Holland. Ons informatiepunt is er voor iedereen. Heb je zelf te maken met een eetprobleem of ken je iemand die met eetproblemen worstelt? Loop binnen, bel of mail ons met je vraag!

Open inloopuren:
Tijdens de open inloopspreekuren kun je langskomen voor gratis informatie, advies en een luisterend oor. Heb jij bijvoorbeeld problemen met eten en je lichaam en weet je niet zo goed wat te doen? Of merk je dat je terugvalt in oude eetstoornis-gerelateerde gewoontes en wil je advies? Of misschien schaam je je wel of heb je behoefte aan steun, maar vindt je die niet in je directe omgeving? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden binnen de reguliere hulpverlening? Wil je advies hoe je om moet gaan met je dochter, zoon, vrouw of man en zijn of haar eetprobleem? Voor al dit soort vragen kun je bij ons terecht.

Het spreekuur van het informatie, advies en steunpunt komt van 3-8 t/m 20-8 vanwege vakantie te vervallen. Vanaf maandag 21 augustus om 19 uur vindt het spreekuur weer op de Oudedijk 221b plaats.

Inloopspreekuur algemeen**

Even weken: maandagavond van 19 tot 20 uur (om de week)

Telefonisch spreekuur

Elke week donderdagmiddag 15.00 - 16.00 (010-7370847)

Inloopspreekuur jongeren**

Oneven weken: donderdagavond van 19 tot 20 uur (om de week)

*  Op officiële feestdagen is Stichting JIJ gesloten.
**Tijdens de inloopspreekuren zijn wij ook telefonisch te bereiken via 010-7370847.

Tijdens de inloopspreekuren kan je zonder afspraak bij ons binnenlopen. Op onze locatie op de Oudedijk 221b is dan een ervaringsdeskundige aanwezig die je te woord zal staan. Naast informatie en advies geven wij je vrijblijvend informatie over het aanbod van stichting JIJ. Zo bieden wij zelfhulpgroepen aan onder leiding van ervaringsdeskundigen en kun je JIJ-lid worden. Als JIJ-lid kan je terecht in het JIJ-huis en mag je kosteloos deelnemen aan alle trainingen en workshops die wij bij Stichting JIJ organiseren. Schikt het je niet om tijdens ons inloopspreekuur langs te komen? Maak dan een afspraak met ons via info@stichting-jij.nl of bel ons op 010 - 7370847. We staan dan graag op een ander moment voor je klaar.

Telefonisch informatie, advies en een luisterend oor
Tijdens de inloopspreekuren kun je ons bellen via 010 – 7370847 en je (hulp)vraag stellen.

Per e-mail informatie en advies
Naast het voeren van gesprekken en het beantwoorden van vragen per telefoon, beantwoorden wij ook graag je vraag per e-mail. Je kunt je vraag stellen via: info@stichting-jij.nl of ons contactformulier. De vragen worden altijd beantwoord door ervaringsdeskundigen.

Jongeren (12-25 jaar)
Ook jongeren kunnen bij stichting JIJ terecht. Kijk hier voor ons aanbod voor jongeren. Daarnaast kan je natuurlijk langskomen voor al je vragen over eetproblemen en eetstoornissen. Wij geven jou graag gratis advies en informatie, maar ook voor een luisterend oor en steun, ben je bij ons van harte welkom. Tijdens de inloopspreekuren zijn wij speciaal voor jou aanwezig op de Oudedijk 221b. Natuurlijk kan je ons altijd e-mailen of bellen voor een afspraak.

Naasten
Ken jij iemand met een eetstoornis en heb je hier vragen over of behoefte aan steun en advies over hoe je hier mee om kunt gaan of wil je alleen maar je hart luchten? Ook dan kun je langskomen of bellen tijdens ons inloopspreekuur op maandag of een afspraak maken voor een gratis adviesgesprek. Lees hier over het hulpaanbod voor naasten.

Infotheek
Ben je geïnteresseerd in documentatie over eetstoornissen? Ben je als scholier of student op zoek naar boeken, artikelen of scripties over een eetstoornis gerelateerd onderwerp? Bijvoorbeeld een scriptie over de meerwaarde van ervaringsdeskundigheid in het herstelproces? Of wil je ons boek met herstelverhalen lezen of een dvd over eetstoornissen bekijken? Tijdens de inloopspreekuren of op afspraak kun je kosteloos een bezoek brengen aan onze infotheek.