JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Fabels en Feiten

Bij veel huisartsen, praktijkondersteuners en ziekenhuispersoneel bestaan vooroordelen over eetstoornissen. Hier gaat Stichting JIJ wat aan gaan doen door mensen die hersteld zijn van een eetstoornis en in staat zijn hun kennis en ervaringen in te zetten voor anderen te trainen hun herstelverhaal te vertellen bij zorgverleners in Rotterdam en omliggende gemeenten. In de eerste helft van 2017 wordt de training ontwikkeld en uitgevoerd. Vrijwilligers worden getraind om tijdens 30 bezoeken hun herstelverhaal te delen met groepen huisartsen, praktijkondersteuners en ziekenhuispersoneel. Tijdens de bezoeken is ruimte voor één op één contact met een ervaringsdeskundige. Deze bezoeken vinden plaats in de 2e helft van 2017.

Op deze manier wil stichting JIJ 165 professionals rechtstreeks bereiken. Naast de bezoeken wordt een boekje gemaakt met nadere informatie en tips. Naar verwachting worden hiermee nog eens bijna 5.000 professionals bereikt.

Stichting JIJ zoekt binnen het project Feiten en Fabels de samenwerking met de Landelijke Stichting Zelfbeschadiging en de Stichting Borderline.

Vragen/suggesties?: info@stichting-jij.nl

Wil je meehelpen? info@stichting-jij.nl

Nieuws Stichting JIJ

Code Rood

detail

Vandaag zijn in verband met code rood een aantal activiteiten afgelast.

Het gaat om; Het spreekuur vanavond, de inloop van het JIJ-huis en de voor vanavond geplande groepen.

Blijf lekker warm thuis, en voor vragen zijn wij per mail natuurlijk bereikbaar.

Code Rood

detail

Vandaag zijn in verband met code rood een aantal activiteiten afgelast.

Nieuwsbrief december

OD JIJ

De nieuwsbrief van december kan je hier downloaden.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >