JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Fabels en Feiten

Bij veel huisartsen, praktijkondersteuners en ziekenhuispersoneel bestaan vooroordelen over eetstoornissen. Hier gaat Stichting JIJ wat aan gaan doen door mensen die hersteld zijn van een eetstoornis en in staat zijn hun kennis en ervaringen in te zetten voor anderen te trainen hun herstelverhaal te vertellen bij zorgverleners in Rotterdam en omliggende gemeenten. In de eerste helft van 2017 wordt de training ontwikkeld en uitgevoerd. Vrijwilligers worden getraind om tijdens 30 bezoeken hun herstelverhaal te delen met groepen huisartsen, praktijkondersteuners en ziekenhuispersoneel. Tijdens de bezoeken is ruimte voor één op één contact met een ervaringsdeskundige. Deze bezoeken vinden plaats in de 2e helft van 2017.

Op deze manier wil stichting JIJ 165 professionals rechtstreeks bereiken. Naast de bezoeken wordt een boekje gemaakt met nadere informatie en tips. Naar verwachting worden hiermee nog eens bijna 5.000 professionals bereikt.

Stichting JIJ zoekt binnen het project Feiten en Fabels de samenwerking met de Landelijke Stichting Zelfbeschadiging en de Stichting Borderline.

Vragen/suggesties?: info@stichting-jij.nl

Wil je meehelpen? info@stichting-jij.nl

Voorlichtingsbijeenkomst naasten

Naasten

Op dinsdag 21 november is er van 19.30 tot 21.00 uur een voorlichtingsbijeenkomst voor familieleden, partners en vrienden van mensen met een eetprobleem of -stoornis.

MIND Familiedag 'Naasten in kracht' 30 september

MIND logo

Op zaterdag 30 september organiseert MIND in Amersfoort een bijzonder evenement: de MIND familiedag ‘Naasten in kracht’. Dat doet zij samen met andere organisaties verbonden aan MIND, de beweging voor en door mensen met een psychische kwetsbaarheid en hun naasten. Het wordt de eerste MIND-dag voor familie en naasten. Met een veelzijdig programma biedt MIND volop ruimte voor ontmoeting en het uitwisselen van informatie en ervaringen. Iedereen die zich als naaste of familielid betrokken voelt is welkom.

JIJ in Weet! magazine

Weet Nummer 4_stichting jij-1

In Weet magazine nr 4 staat een mooi interview met Simone en Saskia. He gaat deels over de onstaansgeschiedenis van JIJ, maar vooral over wat JIJ allemaal doet.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >