Onderzoek naar jongens en mannen met een eetstoornis

Wij, Lisanne & Lisanne zijn twee studenten Sociaal Pedagogische Hulpverlening aan Avans Hogeschool Breda. Wij zitten in ons laatste jaar en zijn op dit moment bezig met een afstudeeronderzoek binnen Stichting JIJ.

Ons onderzoek zal betrekking hebben op de doelgroep mannen met een eetstoornis. Tot nu toe is er nog weinig bekend over mannen met een eetstoornis, en wordt er door mannen weinig tot geen hulp gevraagd. Uit voorgaand onderzoek blijkt dit te komen door veel belemmerende factoren om hulp te vragen zoals; schaamte, geen erkenning voelen in het aanbod van de huidige hulpverlening en het bekendstaan van een eetstoornis als “vrouwenprobleem”.

Hulp is erg belangrijk, en om mannen wel erkend te laten voelen in de hulpverlening gaan wij onderzoek doen naar de hulpbehoeften onder mannen met een eetstoornis. Op deze manier komen wij tot een advies over hoe Stichting JIJ hierop in kan spelen en een passend aanbod kan creëren zodat mannen vroegtijdig hulp zoeken.

Om achter deze hulpbehoeften te komen, is het natuurlijk van belang dat we in contact komen met deze doelgroep! In de maand april willen we door middel van online enquêtes zoveel mogelijk mensen bereiken en informatie verzamelen. Het zou ons enorm helpen om dit bericht zoveel mogelijk te verspreiden. En ken je iemand in je omgeving die hiermee te maken heeft gehad? Dan is het altijd mogelijk om contact te zoeken!

We hopen zoveel mogelijk mensen te bereiken om iets te kunnen betekenen voor deze doelgroep.

Alvast bedankt!
Lisanne & Lisanne

Wij bieden mensen met een eetprobleem of eetstoornis -vanuit onze eigen ervaring- hulp en ondersteuning. Wij doen dit in een kleinschalige, veilige en privacy gewaarborgde omgeving .