Motivatiegroep

Wij weten dat de stap naar hulp lastig kan zijn. En wanneer je eenmaal de stap naar hulp hebt gezet is er helaas niet altijd meteen plek. Daarom bieden wij jou graag een plekje in onze motivatiegroep. Het is een groep waar je snel en direct terecht kunt. Onze ervaringsdeskundigen helpen jou bij het vasthouden van motivatie en begrijpen wat je doormaakt zodat je er niet alleen voor staat.

Motivatiegroep
De motivatiegroep is voor mensen vanaf 18 jaar met een (beginnende) eetstoornis die bijvoorbeeld binnen Stichting JIJ of ergens anders op een wachtlijst staan en tijd willen overbruggen. Ook mensen die (alvast) willen ervaren hoe het voelt om in groepsverband aan herstel te werken zijn van welkom. Het doel is om samen met andere deelnemers en onze ervaringsdeskundigen open en zonder schaamte te leren praten over jouw (eet-)probleem. Wij bieden opdrachten aan om motivatie vast te houden of te verhogen.

De groep vindt plaats vanuit onze locatie in Rotterdam. Bij voldoende animo organiseren we ook een online motivatiegroep. De motivatiegroep wordt altijd begeleid door minimaal twee ervaringsdeskundige begeleiders. De groepsbijeenkomsten vinden iedere twee weken plaats in de avond. Het gaat om een open groep, waar tussentijds instromen en uitstromen mogelijk is. Het maximum aantal deelnemers is zeven. Zo houden we de groep klein, veilig en persoonlijk.

Meer weten of inschrijven?
Kijk op deze pagina voor meer informatie over de eigen bijdrage en beschikbare plaatsen. Ook kun je contact opnemen via info@stichting-jij.nl of via ons contactformulier. We kijken dan samen met jou tijdens een (vrijblijvend) kennismakingsgesprek of onze ondersteuning passend is.

Onze deelnemers
‘Het is fijn begeleid te worden door mensen die weten waar ik het over heb.’
‘Iedereen liet elkaar in zijn/haar waarde.’
‘Ik voelde me veilig in de groep.’

Een aantal van onze ervaringsdeskundigen

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten.