Jongerengroep van start!

De zelfhulpgroep voor jongeren
Met trots kijken wij terug op de eerste jongerengroep, waar het afgelopen halfjaar jongeren tussen de 14 en 19 jaar zijn begeleid naar herstel van hun eetstoornis. Ervaringsdeskundigen Kim en Pascal (hieronder afgebeeld) namen de jongeren mee in hun herstelverhalen en zij boden een luisterend oor, steun en handvatten. De groep jongeren had daarnaast ook veel steun van elkaar. Deze maand start een nieuwe groep en ook in 2022 willen we weer een nieuwe groep organiseren.

Door de ogen van…
Kim zat in het verleden ook in een zelfhulpgroep van Stichting JIJ. Nu zet ze haar ervaring in voor anderen. “Toen ik zelf in een groep zat, droomde ik er stiekem al van om ook ooit een groep te mogen begeleiden, om ook een luisterend oor en steun te mogen bieden. Voor degenen die dat nodig hebben een veilige haven te bieden, waar ze eerlijk en zichzelf mogen zijn. Waar ze anderen ontmoeten en zien dat ze niet alleen zijn.”

Wil JIJ meer informatie over de jongerengroep of onze activiteiten voor jongeren met een eetstoornis? Neem dan een kijkje op deze pagina of neem contact met ons op via info@stichting-jij.nl.

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten.