JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Voor wie is het JIJ-huis?
Iedereen van 16 jaar en ouder met een eetprobleem kan lid worden van het JIJ-huis. Ook als je al hersteld bent, maar nog wil werken aan zelfontwikkeling ben je meer dan welkom!

Waar vind ik het JIJ-huis?
Het JIJ-huis is te vinden in de leuke wijk Rotterdam-Kralingen, vlakbij metrostation Voorschoterlaan. Het JIJ-huis ligt op steenworp afstand van het Kralingse Bos, de Kralingse Plas en ons informatie- en adviespunt en is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Vanwege de privacy geven wij het exacte adres alleen aan onze leden.

Wat zijn de openingstijden van het JIJ-huis?
Op dit moment is het JIJ-huis geopend op maandag, woensdag en donderdag. Vraag de meest actuele openingstijden voor de zekerheid nog even na, want mogelijk kan in de toekomst uitbreiding (ook in het weekend) plaats vinden. Via de nieuwsbrief voor leden blijf je altijd op de hoogte van de meest actuele openingstijden en geplande activiteiten.

Wat is er te doen in het JIJ-huis?
Kijk hiervoor op pagina lidmaatschap JIJ-huis.

Wanneer vindt de kookactiviteit plaats? Met andere woorden: wanneer kan ik ’s avonds mee-eten?
De kookactiviteit is op dit moment op maandag-, woensdag- en donderdagavond (16:00 uur - 19:00 uur). Vooraf aanmelden is verplicht i.v.m. de tijdige inkoop van ingrediënten voor de maaltijd. Van tevoren is bekend wat er op het menu staat. Via de nieuwsbrief voor leden blijf je op de hoogte van de meest actuele informatie over de dagen waarop de kookactiviteiten plaats vinden.

Hoe kan ik lid worden van het JIJ-huis en wat kost een lidmaatschap?
Wij willen dat het JIJ-huis voor iedereen toegankelijk is en daarom zijn de kosten van een lidmaatschap relatief laag. Mocht je om bepaalde redenen het lidmaatschap niet kunnen betalen, dan mag je een betalingsregeling aanvragen en in overleg met jou bekijken we dan wat voor jou passend is.  Om te zien wat een lidmaatschap kost kijk op de pagina startdata, tarieven en voorwaarden. Je kunt je aanmelden via ons algemene e-mailadres : info@stichting-jij.nl. Je wordt dan uitgenodigd voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek om te zien of het lidmaatschap van het JIJ-huis bij jou past. In dit gesprek geven we ook de locatie van het JIJ-huis door.

Voorlichtingsbijeenkomst naasten

Naasten

Op dinsdag 21 november is er van 19.30 tot 21.00 uur een voorlichtingsbijeenkomst voor familieleden, partners en vrienden van mensen met een eetprobleem of -stoornis.

MIND Familiedag 'Naasten in kracht' 30 september

MIND logo

Op zaterdag 30 september organiseert MIND in Amersfoort een bijzonder evenement: de MIND familiedag ‘Naasten in kracht’. Dat doet zij samen met andere organisaties verbonden aan MIND, de beweging voor en door mensen met een psychische kwetsbaarheid en hun naasten. Het wordt de eerste MIND-dag voor familie en naasten. Met een veelzijdig programma biedt MIND volop ruimte voor ontmoeting en het uitwisselen van informatie en ervaringen. Iedereen die zich als naaste of familielid betrokken voelt is welkom.

JIJ in Weet! magazine

Weet Nummer 4_stichting jij-1

In Weet magazine nr 4 staat een mooi interview met Simone en Saskia. He gaat deels over de onstaansgeschiedenis van JIJ, maar vooral over wat JIJ allemaal doet.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >