JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Voor wie is het JIJ-huis?
Iedereen van 16 jaar en ouder met een eetprobleem kan lid worden van het JIJ-huis. Ook als je al hersteld bent, maar nog wil werken aan zelfontwikkeling ben je meer dan welkom!

Waar vind ik het JIJ-huis?
Het JIJ-huis is te vinden in de leuke wijk Rotterdam-Kralingen, vlakbij metrostation Voorschoterlaan. Het JIJ-huis ligt op steenworp afstand van het Kralingse Bos, de Kralingse Plas en ons informatie- en adviespunt en is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Vanwege de privacy geven wij het exacte adres alleen aan onze leden.

Wat zijn de openingstijden van het JIJ-huis?

Het JIJ-huis is open voor inloop op:

• Maandag van 13.30 tot 21.00 uur (kookactiviteit van 17.00 en 19.00 uur)

• Woensdag van 13.30 tot 17.00 uur

• Donderdag van 12.00 tot 21.00 uur (kookactiviteit van 17.00 en 19.00 uur).

Op woensdag is de kookactiviteit van 17.00 tot 19.00 uur, maar is het JIJ-huis niet open voor de inloop.

Vraag de meest actuele openingstijden voor de zekerheid nog even na, want mogelijk kan in de toekomst uitbreiding van de openingstijden (ook in het weekend) plaats vinden. Via de nieuwsbrief voor leden blijf je altijd op de hoogte van de meest actuele openingstijden en geplande activiteiten.

Wanneer vindt de kookactiviteit plaats? Met andere woorden: wanneer kan ik ’s avonds mee-eten?
De kookactiviteit is op dit moment op maandag-, woensdag- en donderdagavond. Vooraf aanmelden is verplicht i.v.m. de tijdige inkoop van ingrediënten voor de maaltijd. Van tevoren is bekend wat er op het menu staat. Via de nieuwsbrief voor leden blijf je op de hoogte van de meest actuele informatie over de dagen waarop de kookactiviteiten plaats vinden.

Wat is er te doen in het JIJ-huis?
Kijk hiervoor op de pagina lidmaatschap JIJ-huis.

Hoe kan ik lid worden van het JIJ-huis en wat kost een lidmaatschap?
Wij willen dat het JIJ-huis voor iedereen toegankelijk is en daarom zijn de kosten van een lidmaatschap relatief laag. Mocht je om bepaalde redenen het lidmaatschap niet kunnen betalen, dan mag je een betalingsregeling aanvragen en in overleg met jou bekijken we dan wat voor jou passend is.  Om te zien wat een lidmaatschap kost kijk op de pagina startdata, tarieven en voorwaarden. Je kunt je aanmelden via ons algemene e-mailadres : info@stichting-jij.nl. Je wordt dan uitgenodigd voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek om te zien of het lidmaatschap van het JIJ-huis bij jou past. In dit gesprek geven we ook de locatie van het JIJ-huis door.

Voorlichtingbijeenkomst naasten 23 januari 2018

Naasten

Ook in 2018 zijn er weer voorlichtingsbijeenkomsten voor naasten van mensen met eetproblematiek. De eerste bijeenkomst is op 23 januari van 19.30 tot ongeveer 21.00.

Onze voorlichtingsavonden voor naasten worden georganiseerd in ons informatie- en adviespunt in Rotterdam-Kralingen. Tijdens die bijeenkomsten is er alle ruimte voor het stellen van vragen en het uitwisselen van eigen ervaringen. De invulling van de bijeenkomsten wordt afgestemd met de aanwezige naasten. Er zijn ervaringsdeskundigen (mensen die zelf van een eetstoornis zijn hersteld, maar ook iemand die hiermee als naaste mee heeft leren omgaan) aanwezig. Zij geven tips, adviezen en informatie. De voorlichtingsbijeenkomsten zijn gratis bij te wonen.

Aanmelding van tevoren is noodzakelijk via info@stichting-jij.nl onder vermelding van 'voorlichtingsbijeenkomst'.

Onderzoek naar anorexia nervosa

detail

De INSTANT studie (AMC Amsterdam) onderzoekt de rol van de darmflora, het zogenaamde intestinale microbioom, op de eetlust en stofwisseling bij vrouwen die lijden aan de eetstoornis anorexia nervosa.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >