JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Lidmaatschap JIJ-huis

Met een lidmaatschap van het JIJ-huis kun je aan heel veel activiteiten deelnemen. Een groot deel van die activiteiten is gratis voor leden.

Hieronder de mogelijkheden voor jou op een rijtje:

Gratis inloop tijdens de inloopuren

Tijdens de inloopuren kun je gezellig langs komen voor een gratis kopje thee of koffie en kun je in gezelschap van ervaringsdeskundigen en andere leden van het JIJ-huis bijvoorbeeld praten of luisteren, stil zijn, studeren, chillen, tv kijken, haken, een puzzel maken, computeren, muziek luisteren of een spelletje doen.

Gratis deelname aan workshops

Elke maand kun je aan diverse workshops meedoen. Jij hebt als lid een stem in de keuze van de workshops voor de volgende maand. Elke maand vind je in de nieuwsbrief welke workshops zijn geselecteerd. Zoals je in deze voorbeeldnieuwsbrief kunt zien. Deze workshops zijn bijna altijd gratis voor leden. Soms wordt er een kleine bijdrage gevraagd voor materiaalkosten. Je mag zelf weten of en zo ja, hoe vaak je aan deze workshops deelneemt.

Gratis deelname aan trainingen persoonlijke ontwikkeling

Minstens een keer per kwartaal kun je meedoen aan een training op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Sommige trainingen zijn 1 dagdeel, andere trainingen bestaan uit meerdere dagdelen. Voorbeelden van thema’s zijn: je grenzen leren kennen en leren aangeven, zelfbeeld en zelfvertrouwen en oefenen met sociale vaardigheden. Regelmatig peilen we onder de leden aan welke thema’s behoefte is en daar houden we rekening mee bij het samenstellen van het programma.

Kookactiviteit met kleine eigen bijdrage

Voor leden van het JIJ-huis en voor deelnemers van de groepen bestaat de mogelijkheid om maximaal 3 x per week deel te nemen aan een kookactiviteit. We vragen een kleine bijdrage (€4,-) voor de ingrediënten.

Gratis bijwonen van themabijeenkomsten (waaronder het thema voedingsadvies).

Regelmatig kun je deelnemen aan een themabijeenkomsten over een bepaald onderwerp. Iemand die veel over dat onderwerp weet komt dan iets daarover vertellen. Elk kwartaal vindt er een themabijeenkomst plaats over voedingsadvies. Overige thema’s worden vaak in afstemming met de leden bepaald.

Ben je nieuwsgierig geworden of wil je graag lid worden? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.

OD JIJ

Gratis voorlichtingsbijeenkomsten in groepsverband

Op 23 en 30 november 2017 organiseren wij vanaf 19.30 uur gratis voorlichtingsbijeenkomsten voor eerstelijnshulpverleners.

OD JIJ

De INSTANT studie (AMC Amsterdam) onderzoekt de rol van de darmflora, het zogenaamde intestinale microbioom, op de eetlust en stofwisseling bij vrouwen die lijden aan de eetstoornis anorexia nervosa.

MIND Familiedag 'Naasten in kracht' 30 september

MIND logo

Op zaterdag 30 september organiseert MIND in Amersfoort een bijzonder evenement: de MIND familiedag ‘Naasten in kracht’. Dat doet zij samen met andere organisaties verbonden aan MIND, de beweging voor en door mensen met een psychische kwetsbaarheid en hun naasten. Het wordt de eerste MIND-dag voor familie en naasten. Met een veelzijdig programma biedt MIND volop ruimte voor ontmoeting en het uitwisselen van informatie en ervaringen. Iedereen die zich als naaste of familielid betrokken voelt is welkom.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >