JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Lidmaatschap JIJ-huis

Met een lidmaatschap van het JIJ-huis kun je aan heel veel activiteiten deelnemen. Een groot deel van die activiteiten is gratis voor leden.

Hieronder de mogelijkheden voor jou op een rijtje:

Gratis inloop tijdens de inloopuren

Tijdens de inloopuren kun je gezellig langs komen voor een gratis kopje thee of koffie en kun je in gezelschap van ervaringsdeskundigen en andere leden van het JIJ-huis bijvoorbeeld praten of luisteren, stil zijn, studeren, chillen, tv kijken, haken, een puzzel maken, computeren, muziek luisteren of een spelletje doen.

Gratis deelname aan workshops

Elke maand kun je aan diverse workshops meedoen. Jij hebt als lid een stem in de keuze van de workshops voor de volgende maand. Elke maand vind je in de nieuwsbrief welke workshops zijn geselecteerd. Zoals je in deze voorbeeldnieuwsbrief kunt zien. Deze workshops zijn bijna altijd gratis voor leden. Soms wordt er een kleine bijdrage gevraagd voor materiaalkosten. Je mag zelf weten of en zo ja, hoe vaak je aan deze workshops deelneemt.

Gratis deelname aan trainingen persoonlijke ontwikkeling

Minstens een keer per kwartaal kun je meedoen aan een training op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Sommige trainingen zijn 1 dagdeel, andere trainingen bestaan uit meerdere dagdelen. Voorbeelden van thema’s zijn: je grenzen leren kennen en leren aangeven, zelfbeeld en zelfvertrouwen en oefenen met sociale vaardigheden. Regelmatig peilen we onder de leden aan welke thema’s behoefte is en daar houden we rekening mee bij het samenstellen van het programma.

Gratis 1 uur massage

Ieder lid kan eenmalig een gratis massagebehandeling krijgen in de praktijk van vrijwilligster Manon Jansen in Rotterdam-Zevenkamp.

Meer info vind je hier: praktijk van Manon Jansen.

Kookactiviteit met kleine eigen bijdrage

Voor leden van het JIJ-huis en voor deelnemers van de groepen bestaat de mogelijkheid om maximaal 3 x per week deel te nemen aan een kookactiviteit. We vragen een kleine bijdrage (€4,-) voor de ingrediënten.

Gratis bijwonen van themabijeenkomsten.

Regelmatig kun je deelnemen aan een themabijeenkomsten over een bepaald onderwerp. Iemand die veel over dat onderwerp weet komt dan iets daarover vertellen. Thema’s worden vaak in afstemming met de leden bepaald.

Ben je nieuwsgierig geworden of wil je graag lid worden? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.

Presentatie nieuw boek Greta Noordenbos

greta-noordenbos-webklein---kopie---kopie

Op donderdagavond 1 maart presenteert Greta Noordenbos in het JIJ-huis haar boek Innerlijke kritiek bij eetproblemen. Daarnaast zal ze een aantal praktijkoefeningen laten zien.

Nieuwsbrief februari 2018

JIJ Ooostzeedijk banken

Lees alles over de komende activiteiten in het JIJ-huis in de nieuwsbrief van februari 2018.

Voorlichtingsbijeenkomst naasten 24 april 2018

Naasten

Ook in 2018 zijn er weer voorlichtingsbijeenkomsten voor naasten van mensen met eetproblematiek. De eerste bijeenkomst is op 24 april van 19.30 tot ongeveer 21.00 uur.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >