JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Activiteiten en workshops

Iedere maand staan in het JIJ huis verschillende workshops en activiteiten op het programma. De workshops worden gegeven door vrijwilligers die zelf met een eetprobleem geworsteld hebben en vanuit die ervaring werken, zodat er aansluiting met problematiek van deelnemers is.

Zo heeft onze stagiaire Sophie het afgelopen jaar iedere twee weken een creatieve workshop ‘motivatie’ gegeven, combineerde vrijwilliger Annelies haar creativiteit, liefde voor de natuur en kennis over meditatie en yoga in een workshop ‘Chinese Elementen’, en verdiepte stagiaire Lauren zich in manieren om je sociale netwerk in kaart te brengen en te kijken hoe dat versterkt zou kunnen worden. Iedere maand vindt er een verdiepingsavond plaats, onder begeleiding van activiteiten coördinator en filosoof Sanne. In juli en augustus zal onze nieuwe vrijwilliger Lorna een wekelijkse cursus ‘Woorden worden sprookjes’ aanbieden aan leden van het JIJ-huis. Ook wordt er regelmatig yoga aangeboden. Daarnaast is er altijd ruimte voor leden om zelf met een idee te komen voor een workshop, en deze met behulp van ons te organiseren, onder de noemer ‘Wat wil JIJ?’.

We hebben kortom een gevarieerd en variërend aanbod van workshops gericht op persoonlijke ontwikkeling, ontdekken wat je leuk vindt, creativiteit en zelfhulp. Daarbij geldt altijd jouw eigen tempo: niets moet. Begeleiders hebben aandacht voor jou en zijn altijd bereid te luisteren of je te helpen.

Dit geldt ook voor de activiteiten die gedaan worden in het JIJ-huis: een spelletje spelen, een film of serie kijken, mandala’s kleuren, iets bakken, breien, schilderen, muziek luisteren, het kan allemaal (maar het hoeft niet). En vaak ontstaan ondertussen fijne gesprekken met elkaar.

Voorlichtingsbijeenkomst naasten

Naasten

Op dinsdag 21 november is er van 19.30 tot 21.00 uur een voorlichtingsbijeenkomst voor familieleden, partners en vrienden van mensen met een eetprobleem of -stoornis.

MIND Familiedag 'Naasten in kracht' 30 september

MIND logo

Op zaterdag 30 september organiseert MIND in Amersfoort een bijzonder evenement: de MIND familiedag ‘Naasten in kracht’. Dat doet zij samen met andere organisaties verbonden aan MIND, de beweging voor en door mensen met een psychische kwetsbaarheid en hun naasten. Het wordt de eerste MIND-dag voor familie en naasten. Met een veelzijdig programma biedt MIND volop ruimte voor ontmoeting en het uitwisselen van informatie en ervaringen. Iedereen die zich als naaste of familielid betrokken voelt is welkom.

JIJ in Weet! magazine

Weet Nummer 4_stichting jij-1

In Weet magazine nr 4 staat een mooi interview met Simone en Saskia. He gaat deels over de onstaansgeschiedenis van JIJ, maar vooral over wat JIJ allemaal doet.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >