JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Activiteiten en workshops

Iedere maand staan in het JIJ-huis verschillende workshops en activiteiten op het programma voor leden van het JIJ-huis. De workshops worden gegeven door vrijwilligers die zelf met een eetprobleem geworsteld hebben en vanuit die ervaring werken, zodat er aansluiting is met de problemen van leden. Verder worden er extern mensen aangetrokken die iets bijzonders te brengen hebben of onderzoeken hebben gedaan die we graag met de leden delen.

Er worden thema avonden gegeven waar zelf een onderwerp ingebracht kan worden en er worden o.a workshops over lichaamsbeeld, zelfvertrouwen en motivatie gegeven. Daarnaast zijn er iedere week diverse creatieve activiteiten, kijken we naar een film, doen we spelletjes of een puzzel. Ook wordt er regelmatig yoga aangeboden en er is altijd ruimte voor leden om zelf met een idee te komen voor een workshop, en deze met behulp van ons te organiseren, onder de noemer ‘Wat wil JIJ?’. Of gewoon even helemaal niets. Lekker op de bank, onder een dekentje, met een kop thee.

Jij ervaren door Denkraam

bank od rechtop

Denkraam, een online magazine voor en door betrokkenen bij de GGZ in de regio Rijnmond, is een dagje op bezoek geweest in het JIJ-huis. Hier over is het volgende online artikel geschreven.

Nieuwsbrief JIJ huis maart 2018

Schermafbeelding 2014-10-01 om 10.35.40

Lees alles over de komende activiteiten in het JIJ-huis in de nieuwsbrief van maart 2018.

Vrijwilligster Randa Elabeidi in nieuw tv-programma

randa-1

Vanaf 9 april 2018 is Randa Elabeidi elke maandag met haar gezin te zien in het programma De Opvoeders om 22:10 uur op NPO 1. Randa en haar man geven een kijkje in hun gezin met drie dochters. Het programma geeft inzicht in verschillende opvoedmethodes en laat situaties uit het dagelijks leven zien.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >