JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Activiteiten en workshops

Iedere maand staan in het JIJ-huis verschillende workshops en activiteiten op het programma voor leden van het JIJ-huis. De workshops worden gegeven door vrijwilligers die zelf met een eetprobleem geworsteld hebben en vanuit die ervaring werken, zodat er aansluiting is met de problemen van leden. Verder worden er extern mensen aangetrokken die iets bijzonders te brengen hebben of onderzoeken hebben gedaan die we graag met de leden delen.

Er worden thema avonden gegeven waar zelf een onderwerp ingebracht kan worden en er worden o.a workshops over lichaamsbeeld, zelfvertrouwen en motivatie gegeven. Daarnaast zijn er iedere week diverse creatieve activiteiten, kijken we naar een film, doen we spelletjes of een puzzel. Ook wordt er regelmatig yoga aangeboden en er is altijd ruimte voor leden om zelf met een idee te komen voor een workshop, en deze met behulp van ons te organiseren, onder de noemer ‘Wat wil JIJ?’. Of gewoon even helemaal niets. Lekker op de bank, onder een dekentje, met een kop thee.

Presentatie nieuw boek Greta Noordenbos

greta-noordenbos-webklein---kopie---kopie

Op donderdagavond 1 maart presenteert Greta Noordenbos in het JIJ-huis haar boek Innerlijke kritiek bij eetproblemen. Daarnaast zal ze een aantal praktijkoefeningen laten zien.

Nieuwsbrief februari 2018

JIJ Ooostzeedijk banken

Lees alles over de komende activiteiten in het JIJ-huis in de nieuwsbrief van februari 2018.

Voorlichtingsbijeenkomst naasten 24 april 2018

Naasten

Ook in 2018 zijn er weer voorlichtingsbijeenkomsten voor naasten van mensen met eetproblematiek. De eerste bijeenkomst is op 24 april van 19.30 tot ongeveer 21.00 uur.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >