JIJ voor mij

"Ik ga naar een plek waar ik even kan bijkomen, even kan kletsen of creatief bezig kan zijn, en een stuk minder druk voel om wat ik doe en wat ik zeg (dus kan meer mijzelf zijn). Echt zo fijn en een verademing dat het JIJ-huis er is!!"

Een groepsdeelnemer

JIJ-huis

Ben je op zoek naar een rustige plek waar je helemaal jezelf kunt zijn? Wil je weer structuur opbouwen in je dag, even uitblazen na therapie, deelnemen aan een activiteit of gewoon gezellig een kopje thee of koffie drinken? Dan is het JIJ-huis wellicht iets voor jou! Iedereen in de leeftijd van 16 t/m 99 jaar met een eetprobleem of hersteld van een eetprobleem kan lid worden van het JIJ-huis.

Het JIJ-huis is een woonhuis in Rotterdam-Kralingen, waar ervaringsdeskundige vrijwilligers jou graag welkom heten. Wekelijks zijn er verschillende activiteiten en het is helemaal aan jou aan welke activiteiten je deelneemt en hoe vaak.

Trainingen

Zo kun je (samen met anderen) via workshops werken aan thema's die voor jou nog lastig zijn. Zoals eigenwaarde, zelfvertrouwen, compassie met jezelf, omgaan met stress, het voelen en uiten van emoties en het tijdig leren herkennen van je eigen grenzen.  Ervaren coaches geven de trainingen.

Activiteiten

Daarnaast is er ruimte voor leuke, creatieve en recreatieve activiteiten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan yoga, mindfulness, leren schrijven, sieraden maken, een gezamenlijke bos- of strandwandeling maken of een spelletje doen.

Maar wil je gewoon even studeren/werken, een boek lezen, kletsen of op de bank liggen, dan kan dat natuurlijk ook!

Avondeten

Ook is er de mogelijkheid om ’s avonds mee te eten. Hiervoor kun je je van tevoren inschrijven. De maaltijden worden voor zover mogelijk in overleg samengesteld. Je kunt zelf beslissen of je graag mee wil koken, of liever even met een kopje thee en een tijdschrift op de bank zit!

Het maakt niet uit hoeveel je eet, het gaat er in het JIJ-huis om, dat we gezellig met elkaar gaan eten in een veilige setting. Is het op dit moment voor jou echt (nog) niet haalbaar om aan de maaltijd deel te nemen en wil je wel graag in het JIJ-huis zijn voor de open inloop, dan is dat mogelijk.

Het belangrijkste is dat jij je thuis voelt bij Stichting JIJ, hoe je je op dat moment ook voelt.

Voorlichtingbijeenkomst naasten 23 januari 2018

Naasten

Ook in 2018 zijn er weer voorlichtingsbijeenkomsten voor naasten van mensen met eetproblematiek. De eerste bijeenkomst is op 23 januari van 19.30 tot ongeveer 21.00.

Onze voorlichtingsavonden voor naasten worden georganiseerd in ons informatie- en adviespunt in Rotterdam-Kralingen. Tijdens die bijeenkomsten is er alle ruimte voor het stellen van vragen en het uitwisselen van eigen ervaringen. De invulling van de bijeenkomsten wordt afgestemd met de aanwezige naasten. Er zijn ervaringsdeskundigen (mensen die zelf van een eetstoornis zijn hersteld, maar ook iemand die hiermee als naaste mee heeft leren omgaan) aanwezig. Zij geven tips, adviezen en informatie. De voorlichtingsbijeenkomsten zijn gratis bij te wonen.

Aanmelding van tevoren is noodzakelijk via info@stichting-jij.nl onder vermelding van 'voorlichtingsbijeenkomst'.

Onderzoek naar anorexia nervosa

detail

De INSTANT studie (AMC Amsterdam) onderzoekt de rol van de darmflora, het zogenaamde intestinale microbioom, op de eetlust en stofwisseling bij vrouwen die lijden aan de eetstoornis anorexia nervosa.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >