JIJ voor mij

"Ik wist dat ik bij lange na niet de enige was met een eetprobleem, maar ik verwachtte niet zoveel van mijzelf (gedrag, opvattingen, angsten) bij anderen terug te zien. Er was heel veel herkenning en dat maakt het zoveel makkelijker om er open over te zijn en erover te kunnen praten."

Een groepsdeelnemer

JIJ-huis

Ben je op zoek naar een rustige plek waar je helemaal jezelf kunt zijn? Wil je weer structuur opbouwen in je dag, even uitblazen na therapie, deelnemen aan een activiteit of gewoon gezellig een kopje thee of koffie drinken? Dan is het JIJ-huis wellicht iets voor jou! Iedereen in de leeftijd van 16 t/m 99 jaar met een eetprobleem of hersteld van een eetprobleem kan lid worden van het JIJ-huis.

Het JIJ-huis is een woonhuis in Rotterdam-Kralingen, waar ervaringsdeskundige vrijwilligers jou graag welkom heten. Wekelijks zijn er verschillende activiteiten en het is helemaal aan jou aan welke activiteiten je deelneemt en hoe vaak.

Trainingen

Zo kun je (samen met anderen) via workshops werken aan thema's die voor jou nog lastig zijn. Zoals eigenwaarde, zelfvertrouwen, compassie met jezelf, omgaan met stress, het voelen en uiten van emoties en het tijdig leren herkennen van je eigen grenzen.  Ervaren coaches geven de trainingen.

Activiteiten

Daarnaast is er ruimte voor leuke, creatieve en recreatieve activiteiten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan yoga, mindfulness, leren schrijven, sieraden maken, een gezamenlijke bos- of strandwandeling maken of een spelletje doen.

Maar wil je gewoon even studeren/werken, een boek lezen, kletsen of op de bank liggen, dan kan dat natuurlijk ook!

Avondeten

Ook is er de mogelijkheid om ’s avonds mee te eten. Hiervoor kun je je van tevoren inschrijven. De maaltijden worden voor zover mogelijk in overleg samengesteld. Je kunt zelf beslissen of je graag mee wil koken, of liever even met een kopje thee en een tijdschrift op de bank zit!

Het maakt niet uit hoeveel je eet, het gaat er in het JIJ-huis om, dat we gezellig met elkaar gaan eten in een veilige setting. Is het op dit moment voor jou echt (nog) niet haalbaar om aan de maaltijd deel te nemen en wil je wel graag in het JIJ-huis zijn voor de open inloop, dan is dat mogelijk.

Het belangrijkste is dat jij je thuis voelt bij Stichting JIJ, hoe je je op dat moment ook voelt.

Voorlichtingsbijeenkomst naasten

Naasten

Op dinsdag 21 november is er van 19.30 tot 21.00 uur een voorlichtingsbijeenkomst voor familieleden, partners en vrienden van mensen met een eetprobleem of -stoornis.

MIND Familiedag 'Naasten in kracht' 30 september

MIND logo

Op zaterdag 30 september organiseert MIND in Amersfoort een bijzonder evenement: de MIND familiedag ‘Naasten in kracht’. Dat doet zij samen met andere organisaties verbonden aan MIND, de beweging voor en door mensen met een psychische kwetsbaarheid en hun naasten. Het wordt de eerste MIND-dag voor familie en naasten. Met een veelzijdig programma biedt MIND volop ruimte voor ontmoeting en het uitwisselen van informatie en ervaringen. Iedereen die zich als naaste of familielid betrokken voelt is welkom.

JIJ in Weet! magazine

Weet Nummer 4_stichting jij-1

In Weet magazine nr 4 staat een mooi interview met Simone en Saskia. He gaat deels over de onstaansgeschiedenis van JIJ, maar vooral over wat JIJ allemaal doet.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >