Start gemengde zelfhulpgroepen februari 2020

Heb jij te maken met een eetprobleem of eetstoornis? Of ken jij iemand die worstelt met eten?

Dan ben jij van harte welkom bij Stichting JIJ! In 2020 beginnen we weer met diverse gemengde zelfhulpgroepen, waaronder de startgroepen. Ook is het mogelijk deel te nemen in de motivatiegroep (ter ondersteuning van een wachtlijst) en de supportgroep (rondom nazorg).

Startgroep
De startgroep is voor iedereen bij wie eten een te grote rol speelt in zijn/haar leven. Als jij jezelf onzeker voelt en merkt dat je sociale leven wordt beïnvloed door jouw eetgedrag kan je plaatsnemen in één van onze startgroepen. De startgroep is met name gericht op erkenning, herkenning, inzicht, persoonlijke groei en herstel.

Supportgroep
Zoek je een steuntje in de rug na therapie elders of eerdere deelname aan de start- of vervolggroep van Stichting JIJ, dan ben je van harte welkom in de supportgroep. Tussentijds in- en uitstromen is mogelijk en er zijn nog enkele plekken vrij!

Motivatiegroep
De lange wachtlijsten voor eetstoornisbehandelingen vormen nog steeds een groot probleem in ons land. Om de wachttijd te overbruggen heeft Stichting JIJ in 2019 de wachtlijstgroep opgericht. Echter hebben we afgelopen zomer besloten dat de naam ‘motivatiegroep’ meer passend is voor deze groep. Dit komt onder andere door doel van de groep: het vinden en vasthouden van motivatie. De motivatiegroep is er voor iedereen met een (beginnende) eetstoornis die samen met groepsgenoten en begeleiders open en zonder schaamte over hun probleem willen (leren) praten. Ook als je dit nog lastig vindt dan geeft deze groep je hier alle ruimte en handvatten voor.

Wil je meer informatie of jezelf aanmelden?
Kijk dan verder bij ons groepsaanbod op de website of neem vrijblijvend contact met ons op via info@stichting-jij.nl.

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten. Dit doen wij in een veilige, kleinschalige en privacy gewaarborgde omgeving.