Start zelfhulpgroepen najaar 2019

Heb jij te maken met een eetprobleem of eetstoornis? Of ken jij iemand die worstelt met eten?

Dan ben jij van harte welkom bij Stichting JIJ! Dit najaar beginnen we weer met diverse zelfhulpgroepen, waaronder de supportgroep (nazorg).

Supportgroep
Zoek je een steuntje in de rug na therapie elders of eerdere deelname aan de start- of vervolggroep van Stichting JIJ, dan ben je van harte welkom in de supportgroep. Tussentijds in- en uitstromen is mogelijk en er zijn nog enkele plekken vrij!

Motivatiegroep
De lange wachtlijsten voor eetstoornisbehandelingen vormen nog steeds een groot probleem in ons land. Om de wachttijd te overbruggen heeft Stichting JIJ vorig jaar de wachtlijstgroep opgericht. Echter hebben we deze zomer besloten dat de naam ‘motivatiegroep’ meer passend is voor deze groep. Dit komt onder andere door doel van de groep: het vinden en vasthouden van motivatie.

Vanaf september heet de wachtlijstgroep dan ook ‘motivatiegroep’. De motivatiegroep is er voor iedereen met een (beginnende) eetstoornis die samen met groepsgenoten en begeleiders open en zonder schaamte over hun probleem willen (leren) praten. Ook als je dit nog lastig vindt dan geeft deze groep je hier alle ruimte en handvatten voor.

Wil je meer informatie of jezelf aanmelden?
Kijk dan verder bij ons groepsaanbod op de website of neem vrijblijvend contact met ons op via info@stichting-jij.nl.

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten. Dit doen wij in een veilige, kleinschalige en privacy gewaarborgde omgeving.