Bijeenkomsten voor naasten 16 oktober & 20 november

• Moet ik er nu wel óf niet iets over zeggen?
  • Moet ik boos worden of juist niet?
  • Moet ik wel of niet het gesprek aangaan?
  • En hoe begin ik dan?
  • Moet ik hulp inschakelen?
  • Kan ik me er beter niet mee bemoeien of toch juist wel?

Loopt u als familielid, partner of goede vriend(in) van iemand met een eetprobleem ook met soortgelijke vragen rond? En zou u hierover graag in een privacygewaarborgde omgeving met mensen uit de praktijk willen sparren? Wilt u weten welke do’s and dont’s uit de praktijk in onze top 10 staan? Dat kan bij Stichting JIJ!

Op woensdagavond 16 oktober en woensdagavond 20 november van 19.30-21.15 uur organiseert Stichting JIJ gratis voorlichtingsbijeenkomsten in onze vestiging aan de Oostzeedijk Beneden 11 te Rotterdam om naasten van mensen met een eetprobleem of eetstoornis te ondersteunen.

Deze bijeenkomsten worden al jaren gegeven door ‘een gouden duo’: een ervaringsdeskundige moeder en een ervaringsdeskundige die zelf een eetstoornis heeft gehad. In een fijne, ongedwongen sfeer geven zij voorlichting vanuit de praktijk en bieden zij in kleine groepjes steun en advies. U mag vragen stellen, maar u mag ook alleen luisteren. Onze deuren staan in beide gevallen open.

Naast deze voorlichtingsbijeenkomsten bieden organiseert dit duo ook maandelijkse de contactgroep voor naasten. In deze contactgroep kunt u ervaringen uitwisselen, vragen stellen en desgewenst advies krijgen. Het is een open groep, dus elke maand kunnen er een nieuwe deelnemers instromen. Vooraf inschrijven is bij deze groep noodzakelijk en aan de deelnemers wordt een eigen bijdrage gevraagd.

Let op: zowel de bijeenkomsten als de contactgroep zijn alleen bedoelt voor naasten. Heeft u zelf een eetprobleem? Kijk dan bij ons hulpaanbod wat wij voor u kunnen betekenen.

Wilt u meer informatie of u aanmelden?
Mail dan naar: info@stichting-jij.nl

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten. Dit doen wij in een veilige, kleinschalige en privacy gewaarborgde omgeving.