Informatie-, advies- en steunpunt

Ben je 12 jaar of ouder en heb jij te maken met een eetprobleem? Neem dan contact met ons op als je een vraag hebt of als je steun zoekt. Ben je jonger dan 12 jaar? Neem dan samen met je ouders contact op. De ervaringsdeskundigen van ons informatie-, advies- en steunpunt (IAS-punt) helpen je graag. Je kunt tijdens inloopspreekuren of op afspraak gratis en anoniem bij ons terecht. Ook helpen we je per e-mail, chat of telefoon. Een verwijzing van een huisarts is niet nodig en we geven geen informatie door aan anderen zonder jouw toestemming.

Open inloop spreekuur
Op onze locatie Oostzeedijk Beneden 11 in Rotterdam ben je van harte welkom. Zonder (of met) afspraak kun je gratis langskomen tijdens ons open inloopspreekuur. Mocht je de voorkeur geven aan contact met een mannelijke ervaringsdeskundige, dan horen wij dit graag zodat wij hier rekening mee houden.

• Elke laatste donderdagavond van de maand van 19.30 uur – 20.30 uur.

Bezoek op afspraak
Ook buiten ons inloopspreekuur kun je op afspraak langskomen op onze locatie. Voor het maken van een afspraak verwijzen we je graag door naar onze contactpagina.

Telefonisch spreekuur (010-7370847).

• dinsdagavond 19.00 – 20.00 uur: Simone Storm
  • woensdagavond 19.00 – 20.00 uur: Petra Derlagen
  • vrijdagavond 19.00 – 20.00 uur: Monique de Jong

Chat op de website

• Maandagavond 20.00-21.00: Petra Derlagen & Jaap Wever
  • Zaterdag 17.00 – 18.00 uur: Monique de Jong
  • Zondag 19.00 – 21.00 uur: Danique

Ook is Shannon Blezer (bekend van het boek mijneetstoornisenik) regelmatig te gast bij onze chat. Zie voor de actuele data onze social media kanalen (zie links in beeld) en ons nieuwsoverzicht.

E-mail contact
Ook zijn we natuurlijk altijd per mail bereikbaar voor je vragen en voor het maken van een afspraak via info@stichting-jij.nl. We streven ernaar binnen 1 week (uiterlijk 2 weken) op je bericht te reageren. Het is mogelijk dat dit bericht in jouw spambox terecht komt. Wil je deze voor de zekerheid even controleren?

Voorbeelden van vragen die aan onze ervaringsdeskundigen worden gesteld
‘Ik heb last van eetbuien. Kunnen jullie mij helpen?’
‘Ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen, zij mogen het niet weten. Wat kan ik doen?’
‘Mijn ouders hebben veel ruzie. Ik trek mij terug met een voorraad snoep. Wat kan ik doen?’
‘Ik heb last van eetbuien. Ik wil niet naar de huisarts, want ik schaam me. Kunnen jullie hulp bieden?’
‘Ik werk zelf als arts in de gezondheidszorg en wil liever niet dat mijn collega’s erachter komen dat ik last heb van een eetprobleem. Daarom ga ik niet naar de huisarts. Kunnen jullie helpen?’
‘Mijn huisarts zegt dat ik naar de diëtiste moet, maar daar ben ik al zo vaak geweest. Zelf denk ik dat ik andere hulp nodig heb. Welke hulpverleningsmogelijkheden zijn er voor mij in de buurt?’
‘Ik heb al vele jaar last van een eetprobleem, maar durf geen hulp te zoeken. Afgelopen week heb ik er voor het eerst met mijn man over gepraat. Graag zou ik advies willen.
‘Ik ben klaar met therapie in een kliniek en sinds kort weer thuis. Ik heb 1 keer in de 14 dagen een gesprek met de therapeut, maar heb behoefte aan hulp en dagbesteding voor in de tussentijd.’

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten.