Ons Informatie-, advies- en steunpunt voor naasten

Bent u een gezins- of familielid, een goede vriend of collega van iemand met een eetprobleem en heeft u een vraag of zoek u steun? Bent u partner van iemand en weet u niet hoe u thuis het beste kunt reageren of handelen? Bij ons informatie, advies en steunpunt (IAS) helpen we u graag. U wordt hier altijd te woord gestaan door iemand die zelf ook bekend is geweest met eetproblematiek. Zelf of als naaste van.

U kunt tijdens inloopspreekuren of op afspraak gratis bij ons terecht. Ook helpen we u graag per e-mail of telefoon. Uw privacy is daarbij gewaarborgd. Een verwijzing van een huisarts is niet nodig en we geven geen informatie aan anderen door zonder toestemming.

Open inloop spreekuur
Op onze locatie Oostzeedijk Beneden 11 in Rotterdam bent u van harte welkom voor een adviesgesprek. Met (via mail of telefoon) of zonder afspraak kunt u gratis langskomen tijdens ons open inloopspreekuur. Deze vindt plaats op elke eerste donderdagavond van de maand van 19.00 uur – 20.00 uur.

Telefonisch spreekuur
Vindt u het fijner om te bellen? Dan staan we u graag telefonisch te woord via: 010-7370847. Tijdens ons telefonisch spreekuur kunt u praten met onze ervaringsdeskundige vrijwilligers. Dit kan op:

• Dinsdag van 19.00 uur – 20.00 uur
  • Woensdag van 19.00 uur – 20.00 uur
  • Vrijdag van 19.00 uur – 20.00 uur

E-mail contact
Verder zijn we natuurlijk altijd per mail bereikbaar voor je vragen en voor het maken van een afspraak via info@stichting-jij.nl. We streven ernaar binnen 1 week (uiterlijk binnen 2 weken) op uw bericht te reageren. Het is mogelijk dat dit bericht in uw spambox terecht komt. Wilt u deze voor de zekerheid even controleren?

Chat op de website
Wilt u graag met iemand praten, maar doet u dit liever anoniem? Dan kunt u ook gebruik maken van onze anonieme chat-functie! Onze ervaringsdeskundigen staan voor u klaar elke woensdagavond van 19.00 uur tot 21.00 uur en vrijdagavond van 19.00 uur tot 21.00 uur. Binnenkort bieden wij u ook de mogelijkheid te chatten met een mannelijke ervaringsdeskundige. Vanaf januari zal deze elke tweede woensdag van de maand van 19.00 uur tot 21.00 uur de chat bemannen. Wilt u gebruikmaken van onze chat? Klik dan op bovenstaande data op de speciale button rechts op deze pagina.

Wilt u (alvast) een kijkje in onze ontvangstruimte nemen?
Gebruik de pijlen om op uw gemak virtueel door de ontvangstruimte te lopen.

Voorbeelden van vragen die aan onze ervaringsdeskundigen worden gesteld

• Mijn zoon trekt zich steeds meer terug op zijn kamer, hij slaat maaltijden over en slaat uitnodigingen van vrienden steeds meer af.  Hij wil niet met mij praten. Wat kan ik doen?
  • Mijn dochter heeft anorexia. Ik vind dat heel moeilijk. Zijn er ouders met wie ik hierover in contact kan komen en die in dezelfde situatie verkeren?
  • Mijn dochter van 12 jaar heeft boulimia en is nu thuis, want ze kan en wil op dit moment niet meer naar school. Ik ben kostwinner en moet proberen om mijn baan te behouden. Ik kan niet elke dag thuis blijven. Zou zij mogelijk naar het JIJ huis kunnen komen voor dagbesteding?
  • Mijn zoon heeft fors overgewicht. Hij wilt niet meer naar de diëtiste, want hij zegt dat hij wel weet wat hij moet doen, maar dat het hem niet lukt. Wat is jullie advies?
  • Mijn vrouw heeft anorexia. Het valt mij steeds moeilijker om met haar een relatie te hebben. Ik houd van haar, maar het leven overdag is een hel.  Alles moet naar haar zin gedaan worden, alles moet volgens haar plan. Hebben jullie tips voor mij hoe ik daar als partner mee om kan gaan?

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten. Dit doen wij in een veilige, kleinschalige en privacy gewaarborgde omgeving.