JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

NAO

Stel dat je jezelf herkent in enkele kenmerken van anorexia nervosa, maar ook in die van boulimia nervosa of BED, dan heb je wellicht de eetstoornis NAO (Niet Anderszins Omschreven). Zo heb je misschien wel alle kenmerken van anorexia, maar heb je geen ondergewicht. Of heb je wel eetbuien en een verstoord eetgedrag, maar gaat 'normaal' eten op andere dagen ook wél goed.

Ook bij een eetstoornis NAO heb je te maken met sociale, psychische en lichamelijke gevolgen die erg schadelijk kunnen zijn. Voor verdere informatie kun je kijken bij de uitleg betreffende de andere eetstoornissen.

Mocht je twijfelen of je een eetstoornis hebt of er vragen over hebben, neem dan gerust contact met ons op!

Jij ervaren door Denkraam

bank od rechtop

Denkraam, een online magazine voor en door betrokkenen bij de GGZ in de regio Rijnmond, is een dagje op bezoek geweest in het JIJ-huis. Hier over is het volgende online artikel geschreven.

Nieuwsbrief JIJ huis maart 2018

Schermafbeelding 2014-10-01 om 10.35.40

Lees alles over de komende activiteiten in het JIJ-huis in de nieuwsbrief van maart 2018.

Vrijwilligster Randa Elabeidi in nieuw tv-programma

randa-1

Vanaf 9 april 2018 is Randa Elabeidi elke maandag met haar gezin te zien in het programma De Opvoeders om 22:10 uur op NPO 1. Randa en haar man geven een kijkje in hun gezin met drie dochters. Het programma geeft inzicht in verschillende opvoedmethodes en laat situaties uit het dagelijks leven zien.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >