JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

NAO

Stel dat je jezelf herkent in enkele kenmerken van anorexia nervosa, maar ook in die van boulimia nervosa of BED, dan heb je wellicht de eetstoornis NAO (Niet Anderszins Omschreven). Zo heb je misschien wel alle kenmerken van anorexia, maar heb je geen ondergewicht. Of heb je wel eetbuien en een verstoord eetgedrag, maar gaat 'normaal' eten op andere dagen ook wél goed.

Ook bij een eetstoornis NAO heb je te maken met sociale, psychische en lichamelijke gevolgen die erg schadelijk kunnen zijn. Voor verdere informatie kun je kijken bij de uitleg betreffende de andere eetstoornissen.

Mocht je twijfelen of je een eetstoornis hebt of er vragen over hebben, neem dan gerust contact met ons op!

Informatiebijeenkomst voor eerstelijnshulpverleners

OD JIJ

Gratis informatiebijeenkomsten voor eerstelijnshulpverleners door ervaringsdeskundigen van Stichting JIJ op donderdag 23 november en donderdag 30 november van 19:30 tot 21:30 uur in Rotterdam-Kralingen.

Elke huisarts, diëtist of praktijkondersteuner heeft wel eens te maken met mensen met (beginnende) eetproblematiek. Maar veelal worden signalen niet herkend.

Voorlichtingsbijeenkomst naasten

Naasten

Op dinsdag 21 november is er van 19.30 tot 21.00 uur een voorlichtingsbijeenkomst voor familieleden, partners en vrienden van mensen met een eetprobleem of -stoornis.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >