JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

NAO

Stel dat je jezelf herkent in enkele kenmerken van anorexia nervosa, maar ook in die van boulimia nervosa of BED, dan heb je wellicht de eetstoornis NAO (Niet Anderszins Omschreven). Zo heb je misschien wel alle kenmerken van anorexia, maar heb je geen ondergewicht. Of heb je wel eetbuien en een verstoord eetgedrag, maar gaat 'normaal' eten op andere dagen ook wél goed.

Ook bij een eetstoornis NAO heb je te maken met sociale, psychische en lichamelijke gevolgen die erg schadelijk kunnen zijn. Voor verdere informatie kun je kijken bij de uitleg betreffende de andere eetstoornissen.

Mocht je twijfelen of je een eetstoornis hebt of er vragen over hebben, neem dan gerust contact met ons op!

Presentatie nieuw boek Greta Noordenbos

greta-noordenbos-webklein---kopie---kopie

Op donderdagavond 1 maart presenteert Greta Noordenbos in het JIJ-huis haar boek Innerlijke kritiek bij eetproblemen. Daarnaast zal ze een aantal praktijkoefeningen laten zien.

Nieuwsbrief februari 2018

JIJ Ooostzeedijk banken

Lees alles over de komende activiteiten in het JIJ-huis in de nieuwsbrief van februari 2018.

Voorlichtingsbijeenkomst naasten 24 april 2018

Naasten

Ook in 2018 zijn er weer voorlichtingsbijeenkomsten voor naasten van mensen met eetproblematiek. De eerste bijeenkomst is op 24 april van 19.30 tot ongeveer 21.00 uur.

Steun Stichting JIJ Word ook donateur, klik hier >