Contactgroep LES

Voor wie is de Contactgroep LES?

• Voor en door mensen met een langdurige eetstoornis vanaf 18 jaar uit heel Nederland.
  • Heb je al vele jaren een eetstoornis?
  • Heb je meerdere behandelingen gehad en is het desondanks niet gelukt om de eetstoornis los te laten?
  • Ervaar je in je dagelijks leven veel beperkingen en voel je je alleen staan met je probleem?

Dan is de Contactgroep LES een plek voor jou waar je mag zijn met en zonder eetstoornis! Het leven met een eetstoornis is alles behalve gemakkelijk, en daarom willen we er graag voor je zijn!

Werking van de Contactgroep LES
Samen met ervaringsdeskundige begeleiders en groepsgenoten streven wij in wekelijkse bijeenkomsten naar verbetering van jouw levenskwaliteit, waarbij acceptatie en stabilisatie sleutelwoorden zijn. In een veilige sfeer en zonder enige druk van buitenaf ondersteunen wij elkaar in het verbeteren van zelfzorg, vergroten van je gevoel van eigenwaarde, zoeken naar manieren om sociaal isolement te voorkomen of op te heffen. Ook kan je, indien je dat wilt, in kleine voor jou haalbare stapjes aan verbetering van je eetgedrag werken.

Inschrijven voor de Contactgroep LES?

• Door wie: de Contactgroep LES wordt begeleid door een ervaringsdeskundige.
  • Voor wie: om deel te kunnen nemen hanteren we een leeftijd vanaf 18 jaar.
  • Duur: het gehele jaar. Tussentijds instromen is mogelijk.
  • Frequentie: elke woensdag van 10.30 uur tot 12.00 uur.
  • Kosten: eigen bijdrage is 7,50 euro per bijeenkomst. Er geldt een minimale afname van 10x (75 euro in totaal). Mocht je niet in staat zijn de eigen bijdrage te betalen, schroom dan niet contact op te nemen. Dan kijken we wat we voor je kunnen betekenen en of je in aanmerking komt voor een betalingsregeling.

We vinden het fijn als in verband met de veiligheid en continuïteit van de groep regelmatig en voor een langere periode aanwezig kunt zijn.

Voor praktische informatie over beschikbaarheid en startdata, klik hier.
Aanmelden kan door te mailen naar: info@stichting-jij.nl

Een langdurige eetstoornis kan grote lichamelijke en psychische gevolgen hebben, wij zien deelname aan de Contactgroep LES daarom als aanvulling op een vorm van professionele hulp (bijv. huisarts, internist, psycholoog of psychiater).

Thema’s
Alles wat er speelt in jouw dagelijks leven en wat verband houdt met het hebben van een langdurige eetstoornis. Voorbeelden zijn schaamte, schuld, dag structuur, sociale contacten, het ontdekken en ontwikkelen van nieuwe uitdagingen en passies en nog veel meer.

Warmte en welkom-gevoel, ik kan zijn wie ik ben, niets ‘moet’, ik mag even uitblazen en tot rust komen, ventileren, orde in mijn hoofd scheppen. Acceptatie en rust bij het hebben van een eetstoornis. Door te leren dat kleine stappen nemen goed genoeg is, ga ik harder vooruit dan ooit. Een plek waar je herkenning kunt vinden en eerlijk kunt zijn zonder dat daar direct (negatieve) consequenties aan vast zitten.

Lees hier het ervaringsverhaal van Ute Schlicher, ervaringsdeskundige van de LES – groep

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten. Dit doen wij in een veilige, kleinschalige en privacy gewaarborgde omgeving.