Activiteiten en workshops

Vind jij het leuk en gezellig om activiteiten met anderen te doen? Zoek je dagbesteding of structuur? Wil je graag samen koken of samen eten? In het JIJ-huis wordt er van alles georganiseerd.

Het motto daarbij is: je bent welkom, zoals je bent en niets is verplicht.

Wat is er te doen?

Elke maand worden verschillende re(creatieve) en sportieve activiteiten georganiseerd waarvoor je je kunt aanmelden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan: servies decoreren, sieraden maken, film kijken, puzzelen, gitaarles, gedichten schrijven, dansen, muziek en bewegen, mindfulness, yoga en kookactiviteiten. Elke maand staat er wat anders op het programma en je mag zo vaak mee doen als je zelf wilt. In onze maandelijkse nieuwsbrief JIJ-huis staan al onze activiteiten van die maand.

Op verschillende dagen in de week is er de mogelijkheid om mee te eten. Hiervoor kun je je van te voren inschrijven. Wat je wel of niet eet is helemaal aan jou. Wij vinden het belangrijk dat jij er bent. Mocht je zelf graag willen werken aan een gezond eetpatroon, dan willen we je daarbij graag ondersteunen. Je kunt dit altijd laten weten. Alle gerechten zijn ook in vegetarische variant te bereiden en ideeën voor leuke en lekkere recepten zijn altijd welkom!

We zijn vlakbij het Kralingse Bos gevestigd, dus we hebben het geluk dat we ook activiteiten buiten in een mooie omgeving kunnen organiseren, zoals een avondwandeling langs de Kralingse Plas.

Ook worden er workshops gegeven door onze ervaringsdeskundige vrijwilligers. Daarbij gaat het om thema’s, zoals bijvoorbeeld: lichaamsbeeld, eigenwaarde, compassie voor jezelf, motivatie, zelfvertrouwen, omgaan met stress en uiten van emoties.

Meer informatie:

Voor meer informatie over het lidmaatschap klik hier

Ervaring
‘Voor mij is Stichting JIJ een veilige plek, waar ik me altijd meer dan welkom voel, ook als ik een tijdje niet geweest ben. Ik vind het fijn dat ik in het JIJ-huis kan komen naar behoefte. Vooral in de periode waarin mijn leven leger was, was het JIJ-huis voor mij heel belangrijk als een soort van dagbesteding en een reden om het huis uit te komen’.
‘Ik ervaar de trainingen en workshops als erg positief. Ik krijg hierdoor nieuwe inzichten en ontvang goed tips’
‘Ik heb onder andere geleerd om milder voor mezelf te zijn. Wat mij ook heeft geholpen is de herkenning bij andere deelnemers.

Wij bieden mensen met een eetprobleem of eetstoornis -vanuit onze eigen ervaring- hulp en ondersteuning. Wij doen dit in een kleinschalige, veilige en privacy gewaarborgde omgeving .