Ons aanbod rondom wachtlijsten

Stichting JIJ en haar aanbod rondom wachtlijsten in de GGz
Momenteel is er toenemende aandacht voor de lange wachttijden binnen de GGz. Wachten op hulp veroorzaakt vaak dat de problematiek snel en fors verergert en bovendien verliezen de patiënt en zijn/haar naasten zowel het vertrouwen in de hulpverlening als ook de motivatie voor het aangaan van behandeling. De wachtlijstproblematiek is niet eenvoudig op te lossen. Toch zijn er mogelijkheden en kansen bij het opstarten van het hulpverleningsproces die bij veel instellingen nog onvoldoende ingezet worden. Waaronder ook: de inzet van ervaringsdeskundigen.

Stichting JIJ gelooft dat mensen die op een wachtlijst staan baat kunnen hebben bij ondersteuning door een ervaringsdeskundige. Zij begrijpen wat de patiënt doormaakt en kunnen hen helpen bij het vasthouden van motivatie en het zetten van stapjes richting herstel. Wij bieden momenteel verschillende mogelijkheden voor patiënten om de wachttijd te overbruggen, waaronder:

Wil je meer informatie en/of deelnemen aan één van bovenstaand aanbod?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op via info@stichting-jij.nl. We streven ernaar binnen 1 week (uiterlijk binnen 2 weken) op je bericht te reageren. Het is mogelijk dat dit bericht in jouw spambox terecht komt. Wil je deze voor de zekerheid even controleren?

Wij bieden laagdrempelige, ervaringsdeskundige hulp aan mensen met een eetprobleem of eetstoornis en hun naasten. Dit doen wij in een veilige, kleinschalige en privacy gewaarborgde omgeving.