JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

StigmaTour

StigmaTour 2016
Dankzij Samen Sterk zonder Stigma gaan wij ook in 2016 de strijd aan tegen stigmatisering van psychische aandoeningen.

Tijdens de StigmaTour wordt het leven met psychiatrische aandoeningen bespreekbaar gemaakt en bestrijden we bewuste en onbewuste stigma’s op een interactieve manier. Door middel van theater, spel, foto’s, filmpjes, social media en interactieve ontmoetingen tussen hulpverleners, studenten, docenten, wijkbewoners en andere belangstellenden.

In 2016 trekken wij door Zuid-Holland en maken wij diverse stops om kennis op het gebied van eetstoornissen te delen en om taboes te doorbreken. Het hele programma iseen mengeling van bezoeken aan locaties waar muziek, eten en sport een hoofdrol spelen.

Met de bus naar de zomermarkt in Hellevoetsluis!
Op tournee met een opvallende Amerikaanse schoolbus en spelenderwijs in gesprek over psychiatrie door spel, theater en interactieve ontmoetingen. Op 14 augustus gaan we met de StigmaTour ook hier de strijd aan met stigmatisering en zelfstigma! Kom langs om te kijken hoe we dit op een ludieke wijze doen! Zondag 14 augustus 2016 van 10.00–17.00 uur te Hellevoetsluis op de gezellige zomermarkt bij het drukbezochte winkelcentrum Struytse Hoeck.

Zien wij u ook op 14 augustus?

Samen Sterk zonder Stigma veel dank!

Wij hopen ook u te ontmoeten tijdens één van deze stops!

Programma JIJ-stops

We hebben er ontzettend veel zin in! Kijk hier voor de laatste informatie over data en tijden van de JIJ-stops.