JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

JIJ-stops

De StigmaTour en de JIJ-stops gaan van start!

Stichting JIJ is een Rotterdamse vrijwilligersorganisatie. Zij biedt sinds 2010 laagdrempelig en anoniem steun en begeleiding aan mensen met een eetprobleem en/of naastbetrokkenen. Dit wordt verwezenlijkt door de inzet van ervaringsdeskundigen.

JIJ-Stops
Opnieuw krijgt Stichting JIJ in 2016 de gelegenheid om in samenwerking met Stichting Samen Sterk zonder Stigma een programma uit te voeren tegen stigmatisering en zelfstigma van psychische aandoeningen. Stichting JIJ richt zich daarbij vooral op eetproblemen en eetstoornissen. Op diverse locaties in Zuid-Holland zal een JIJ -Stop worden georganiseerd.

Samen Sterk zonder Stigma werkt aan een samenleving waarin iedereen open kan zijn over psychische aandoeningen. Dat doen zij door mensen bewust te maken van vooroordelen en de impact hiervan.

Stichting JIJ duizelt in het park met JIJ-stop nummer 5!
Het Rotterdamse Vroesenpark is op 5, 6 en 7 augustus a.s. dé plek voor het zomerfestival Duizel in het Park. Literatuur, kunst, muziek en performances in het groen, waarbij jong en oud meedoen of juist neerploffen in het gras met wat lekkers. Eigenlijk is Duizel in het Park elk jaar verrassend met een breed programma boordevol literatuur, kunst en muziek. Overal in het park is iets te beleven, van performances tot voordrachten. http://www.duizelinhetpark.nl/

Op 5 augustus gaat de JIJ-stop ook hier de strijd aan met stigmatisering en zelfstigma!
Zien wij jullie ook op 5 augustus a.s.?

De JIJ-stop blaast stoom af tijdens de vestingdagen in Hellevoetsluis!
Tijdens dit grote jaarlijkse familie evenement op 19 augustus met onder andere allerlei stoommachines, een braderie, kermis, veel muziek, straattheater, kunst, vuurwerk, oude ambachten, rondvaarten, kinderactiviteiten en demonstraties op het Haringvliet is Stichting JIJ vertegenwoordigd met de JIJ-stop!

Op 19 augustus a.s. vanaf 13.00 uur gaan we het gesprek aan met de inwoners van (omgeving) Hellevoetsluis en de bezoekers van dit evenement. Ons doel is om kennis op het gebied psychische aandoeningen op een ludieke en toegankelijke wijze te delen. De nadruk ligt hierbij vooral op eetstoornissen. Hiermee willen we taboes omtrent deze onderwerpen zien te doorbreken.

Zien wij u ook op 19 augustus a.s.?

Derde JIJ-stop 26 juni 2016
Tijdens parkpop hebben we weer met heel veel mensen gesproken. Het was een groot succes! De grond was nog wat drassig maar dat mocht de pret en het gesprek niet drukken.

Tweede JIJ-Stop op 25 april 2016
Tijdens de aftrap van het vak passend onderwijs op de Hogeschool Rotterdam was stichting JIJ aanwezig vanuit de JIJ-stops. Sanne van Driel en Kelly Easton hebben tijdens deze aftrap drie workshops van dertig minuten gegeven. In deze workshops is uitgelegd wat Stichting JIJ is en doet, dat 'een eetstoornis niet over eten gaat' en wat een eetprobleem is en hoe hulp vanuit ervaringsdeskundigheid ingezet kan worden en wat het effect van deze inzet is.
De studenten waren erg enthousiast over de workshops en er zijn weer wat studenten met een andere kijk op eetproblemen!

Sanne en Kelly, super bedankt voor jullie inzet!

Eerste JIJ-Stop op 10 april 2016
De eerste JIJ-stop vond plaats tijdens de Marathon van Rotterdam op 10 april 2016. We hebben op de vier locaties hele goede gesprekken gevoerd, gespiegeld en geflyerd. Veel informatie gegeven en hopelijk taboes doorbroken!  Het was een fijne dag! Dank aan iedereen die gesproken en geluisterd heeft!

Draagt u Stichting JIJ en de JIJ-stops een warm hart toe? Wordt dan sponsor en reis met ons mee!

In onderstaande sponsorvoorstel staat precies vermeld wat de sponsoring inhoudt en wat wij als tegenprestatie bieden. Heeft u vragen of interesse, aarzel dan niet en stuur ons een e-mail via info@stichting-jij.nl