De vervolggroep

De vervolggroep is speciaal voor mensen die na deelname aan een van de startgroepen bij Stichting JIJ verdere stappen willen zetten naar herstel of al eerder (professionele) hulp kregen voor hun eetprobleem.  Ook kun je in deze groep terecht als je op dit moment gebruik maakt van professionele hulpverlening, en daarnaast behoefte hebt aan contact met groepsgenoten en herstelde ervaringsdeskundigen. Deelnemen aan de groep kan vanaf 18 jaar.

Wat wij bieden
Minimaal twee ervaringsdeskundigen begeleiden de vervolgroep. Belangrijk om te weten is dat wij geen therapie aanbieden, maar een veilige plek, waar jij centraal staat en waar je anoniem je eetprobleem kunt bespreken en aan jezelf kunt werken. In jouw eigen tempo, hoe jij dit wilt, samen met anderen. In kleine groepen (maximaal 7 deelnemers) komen we wekelijks bijeen. Tijdens deze bijeenkomsten werken we voornamelijk aan het verder verkrijgen van inzicht in de functie van je eetprobleem en achterliggende problemen.
Want sta jij stil bij je gevoelens of aan je eetstoornis gerelateerde gedachten ? Ken jij je valkuilen en wil je leren die te omzeilen of er op een andere manier mee om te gaan? We helpen je je gedachten en gevoelens te herkennen, ervaren en deze op de juiste manier te uiten. Ook werken we aan het versterken van een positiever zelfbeeld en streven we samen naar het ontwikkelen en vasthouden van een evenwichtig eetpatroon.

Schrijf je nu in
Ben je nieuwsgierig geworden naar de vervolggroep en denk je dat dit iets voor jou kan zijn? Neem dan (vrijblijvend) contact met ons op. Naar aanleiding van een persoonlijk kennismakingsgesprek kijken we dan of deze groep daadwerkelijk bij je past, of dat je misschien kunt deelnemen aan één van onze andere groepen. Plaatsing is op volgorde van aanmelding. Aanmelden kan via info@stichting-jij.nl onder vermelding van ‘vervolggroep’.

Zit de vervolggroep vol? Informeer dan naar de instroomgroep en/of het lidmaatschap van het JIJ-huis. Zo kun je toch al je verhaal kwijt, in contact komen met anderen en spreken met een ervaringsdeskundige begeleider. Het is nooit te vroeg om je volgende stap te zetten!

Praktische informatie: bekijk hiervoor onze startdata en tarieven pagina.

Belangrijk
Bij Stichting JIJ werken we vanuit een aantal uitgangspunten die ook van toepassing zijn op de vervolggroep.