JIJ voor mij

"Ik dacht aan het begin niet veel overeen te hebben met de andere meiden, maar na verloop van tijd bleek ik juist heel veel overeenkomsten (situatie, gedrag, opvattingen) met iedereen in de groep te hebben. En omdat we die overeenkomsten hadden, voelde ik me sneller gehoord en begrepen."

Een groepsdeelnemer

Aanbod voor jongeren

BROODNODIG! organiseert de volgende activiteiten:

• preventielessen met aansluitend een anoniem spreekuur op middelbare scholen.
  • anoniem informatie-, advies- en steunpunt bij Stichting JIJ op Oudedijk 221 B voor:

* jongeren (vanaf april anonieme spreekuren voor jongeren tussen 12-25 jr.)

* verwijzers, professionals, jongerenwerkers enz.
contactgroep (iedere eerste woensdagavond van de maand)
              voor naastbetrokkenen (ouders, andere familieleden, vriend(in) etc).
*De preventielessen worden mede mogelijk gemaakt door: VSBfonds

Jongeren (12-25 jaar) open inloop spreekuur (gratis en anoniem).
Je kunt elke maandagochtend van 10:00 - 12:00 uur en donderdagavond van 19.30 uur tot 21.30 langskomen op Oudedijk 221B voor al je vragen over eetproblemen of eetstoornissen. Wij geven jou graag advies en informatie, maar ook als je iemand nodig hebt om je een luisterend oor en steun te bieden, ben je bij ons van harte welkom. Schikken deze tijden je niet? Stuur dan een mailtje naar info@stichting-jij.nl of bel naar 010-7370794 om een afspraak te maken.

Het is natuurlijk altijd mogelijk om per email vragen te stellen. Telefonisch zijn wij voor vragen bereikbaar tijdens openingstijden van maandag tot en met donderdag.

Workshop zelfbeeld en zelfvertrouwen voor jongeren vanaf 12 jaar (toestemming ouder(s) nodig).
Deelname is gratis; alleen 10 euro borg (na deelname voltallige workshop borg retour).

Naast het aanbod van Broodnodig! is het onderstaande reguliere aanbod beschikbaar voor jongeren:

• Lidmaatschap JIJ-huis vanaf 16 jaar.
  • Groepsbegeleiding vanaf 18 jaar.
  • Individuele begeleiding vanaf 12 jaar; altijd aanvullend op professionele therapie (puur als ondersteuning om te kunnen praten met een ervaringsdeskundige).
  • Chatsessie/ambulante spreekuren:
    Vanaf september a.s. worden er ambulante spreekuren gehouden. Start is in Voorburg/Leidschendam. De aankondiging volgt op korte termijn.
  • Ook is het mogelijk om als je een student aan een hogeschool bent gebruik te maken van het powerplatform van de Hogeschool rotterdam.

BROODNODIG! is mede mogelijk gemaakt door:
Stichting Weeshuis der Doopsgezinden, Stichting Animus Donandi en Stichting Bevordering van Volkskracht, Fonds DBL