Aanbod voor naasten

"Voor naasten hebben we ook een breed aanbod qua mogelijkheden. Elke eerste woensdag van de maand wordt een contactgroep voor naastbetrokkenen georganiseerd. Ook vinden er regelmatig voorlichtingsbijeenkomsten voor naasten plaats en zijn afspraken mogelijk tijdens het spreekuur of in overleg op een ander moment. Meer weten? Meld je dan aan of vraag meer informatie via: info@stichting-jij.nl."

Voor naasten

Voor naasten (familie, partners, vrienden)

Een eetstoornis heb je niet alleen. Dat het voor jou als vader of moeder, als zus of broer, als kind of partner of vriend(in) van iemand waar je veel van houdt óók moeilijk en pijnlijk kan zijn, wordt vaak niet zo bij stil gestaan. Maar wat als jij je machteloos voelt, je vragen hebt of als jij behoefte hebt aan wat steun en herkenning, of graag advies wilt over hoe om te gaan met de situatie? Dan kan ook jij bij Stichting JIJ terecht. Schroom niet en kom langs!

Informatie- en adviescentrum (ook voor familie, partners, vrienden)
Vermoed je of herken je eetproblemen bij iemand in je omgeving en wil je er met iemand over praten? Wil je meer informatie over eetstoornissen en de mogelijke hulpwegen? Lijkt het soms alsof je alleen het verkeerde zegt en weet je niet goed wat te doen? Of wil je graag vrijblijvend advies van iemand die weet hoe het is om een eetprobleem te hebben of iemand die als naaste van een persoon met een eetprobleem heeft geleefd

Voorlichtingsbijeenkomsten voor naasten (familie, partners, vrienden)
Tijdens de bijeenkomsten bespreken wij verschillende eetproblemen, maar ook de oorzaken en gevolgen. Er is alle ruimte voor vragen en het uitwisselen van eigen ervaringen. Er zijn ervaringsdeskundigen en naasten aanwezig. Zij geven tips, adviezen en meer informatie over de mogelijkheden en hulpvormen die er zijn. Vanaf 2015 hopen we de frequentie van deze voorlichtingsbijeenkomsten te kunnen uitbreiden (onder voorbehoud financiering).
Praktische informatie over de voorlichtingsbijeenkomsten:
Data 2017:  20 juni(gaat niet door), 12 september, 17 oktober en 21 november.
Tijd: 19.30 tot 21.00 uur
Locatie: Informatie-, advies- en steunpunt van Stichting JIJ, Oudedijk 221b te Rotterdam-Kralingen
Wij vragen u tijdens de informatieavond om een donatie van (minimaal) € 5,--

Aanmelden: Aanmelden kan via info@stichting-jij.nl onder vermelding 'voorlichtingsbijeenkomst'.

Gratis en vrijblijvend informatie of advies per telefoon of e-mail
Van maandag tot en met donderdag zijn wij telefonisch bereikbaar via 010-7370794 en natuurlijk altijd via de e-mail (adviespunt@stichting-jij.nl) voor informatie en advies. Je kan natuurlijk ook een afspraak maken of langskomen op een van onze inloopspreekuren.

Indien je per mail of telefoon informatiesessies of adviessessies wil hebben met een ervaringsdeskundige, dan kan je je aanmelden via dit e-mailadres: info@stichting-jij.nl.

Lees hier meer over onze informatie- en adviescentrum en het open inloopspreekuur.

Contactgroep voor naasten (familie, partners, vrienden)
Elke eerste woensdag van de maand organiseren wij een contactgroep voor naastbetrokkenen. Onder begeleiding van een ervaringsdeskundige (moeder en begeleidster) is het mogelijk om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en desgewenst advies te krijgen. De groep is maandelijks en open (elke maand kan een deelnemer instromen). We beginnen om 19.30 op elke eerste woensdag van de maand op de Oudedijk 221b. Betaling vindt via een machtiging plaats en er wordt per 5 bijeenkomsten betaald (€31,25). De bijeenkomsten hoeven niet achtereenvolgens bijgewoond te worden.
Afspraak maken voor een kennismakingsgesprek of meer informatie? Stuur gerust een mail aan: info@stichting-jij.nl. Voel je niet alleen en kom vrijblijvend langs! Samen staan we sterker!

Wil je meer weten over de contactgroep voor naasten? Lees hier het ervaringsverhaal van een deelneemster of beluister een radio-interview met onze Meriam over de contactgroep voor naasten bij Stichting JIJ.

Individuele begeleiding voor naasten (familie, partners, vrienden)
Je kunt ook kiezen voor persoonlijke begeleiding door een ervaringsdeskundige die zelf als naaste ervaring heeft. De wijze van begeleiding varieert. Hoe vaak en wanneer er een contactmoment is, spreek je af met je ervaringsdeskundige begeleider. Let wel, dit vervangt geen professionele hulpverlening en therapie. De individuele begeleiding is puur en alleen om jou op weg te helpen. Wil je meer informatie over de begeleiding, de tarieven of wil je een kennismakingsgesprek aanvragen? Dan kan je ons een e-mail sturen of ons bellen. Zie hiervoor onze contactpagina.

Gezamenlijke begeleiding (persoon met eetprobleem en naastbetrokkene)
Dinsdagochtend na afspraak of eventueel op een andere dag in overleg.

Handleiding voor ouders
Vraag hier de GRATIS digitale handleiding aan 'Wat als mijn kind een eetstoornis heeft?'  Klik hier.

Handleiding voor broers en zussen
Vraag hier de GRATIS digitale handleiding aan 'Wat als mijn broer of zus een eetstoornis heeft?' Klik hier.