JIJ voor mij

"Juist omdat de begeleiders en groepsgenoten hetzelfde hebben (meegemaakt), hoef je niet alles uit te leggen of jezelf te verdedigen. Verder kun je de groep doorlopen op je eigen tempo en niveau/diepgang."

Een groepsdeelnemer

JIJ-huis

Het JIJ-huis is de plek waar leden, deelgenoten en ervaringsdeskundige begeleiders elkaar op een ongedwongen manier kunnen ontmoeten en ervaringen kunnen delen. Het lidmaatschap op het JIJ-huis kan prima in combinatie met begeleiding bij ons of in combinatie met professionele hulpverlening. Het is aan jou! Meer over het JIJ-huis, vertellen we je graag...

Wat is het JIJ-huis
Het JIJ-huis is ingericht als echt huis, compleet met relaxte woonkamer en televisie, open keuken en plekjes waar jij je rustig kunt settelen met je laptop of een goed boek. Er is ook een aparte zit- en stiltekamer. Verder is hier alle ruimte voor creatieve uitspattingen: op eigen initiatief of tijdens onze activiteiten en workshops. Rustig buiten zitten in onze afgeschermde tuin kan ook en groene vingers zijn meer dan welkom. Leef je uit, en wees jezelf. In een fijne, veilige omgeving kun je steun vinden, kun je ontdekken wat JIJ wilt en waar je passies en talenten liggen. Het is alleen toegankelijk voor leden van het JIJ-huis en voor de deelnemers aan onze zelfhulpgroepen. Zo waarborgen we jouw anonimiteit en kun je ongedwongen jezelf zijn.
Wij organiseren dagelijks activiteiten, als creatieve workshops en yoga-lessen, maar ook trainingen gericht op het versterken van je ‘zelf’ en lezingen over eetprobleem gerelateerde onderwerpen, waarbij de nadruk ligt op het positief benaderen van uitdagingen.   Oh, en niet onbelangrijk: Wi-Fi is (gratis) aanwezig en de koffie en thee staan voor je klaar. In onze flyer leest u meer over het JIJ-huis.

Flyer JIJ-huis

Workshops en trainingen
Voor workshops en trainingen moet je je inschrijven. Deze trainingen gaan alleen door indien hieraan drie of meer personen deelnemen. Inschrijven kan altijd via: locatiejijhuis@stichting-jij.nl

Kookactiviteit
Voor de kookactiviteit vragen we wel een kleine bijdrage ( €4,--). Dit is exclusief een drankje. Ook als je geen lid bent van het JIJ-huis, maar wel deelneemt aan een groep, kan je meedoen aan de kookactiviteit. Lijkt het je leuk om mee te doen met de kookactiviteiten, dan kan jij je op de desbetreffende dag tot 12:00 uur aanmelden of afmelden via locatiejijhuis@stichting-jij.nl. Dit in verband met de inkoop van producten. Geef bij het aanmelden gelijk aan op welke manier je mee wilt doen, bijvoorbeeld boodschappen halen rond 16 uur of meekoken rond 17 uur of de tafeldekken en/of opruimen na het eten. Voor ieder wat wils. De gerechten worden altijd in de week vooraf aangegeven via Facebook en de nieuwsbrieven.

De kookactiviteit is op maandag-, woensdag- en donderdagavond (16:00 uur - 19:00 uur).

Consumpties
Er bestaat de mogelijkheid om 3x per week mee te eten in de avond (€4,- per maaltijd). Je kan je hiervoor op de desbetreffende dag voor 10:00 uur opgeven via de mail. Betalen gaat via een machtiging die je in het JIJ-huis kan invullen en tekenen. Indien iemand zich heeft aangemeld voor het mee-eten in de avond en zich niet op de dag zelf vóór 16.00 uur afbelt, dan zijn we genoodzaakt om de kosten van de maaltijd in rekening te brengen omdat met inkopen rekening is gehouden met deze persoon.
Je mag overigens ook gewoon consumpties van thuis meenemen. Je eet dan gewoon gezellig mee, maar betaalt uiteraard niet voor de inkopen. Maar zoals bij alles mag JIJ daar je eigen keuze in maken.

Voor wie is het JIJ-huis?
Iedereen van 16 jaar en ouder met een eetprobleem kan lid worden van het JIJ-huis. Ook als je al hersteld bent, maar nog wil werken aan zelfontwikkeling ben je meer dan welkom! Voor jongeren hebben wij ook open inloopspreekuren op de Oudedijk (het Informatie- en adviescentrum).

Waar is het JIJ-huis
Het JIJ-huis is te vinden in de leuke wijk Rotterdam-Kralingen. Het JIJ-huis ligt op steenworp afstand van het Kralingse Bos, de Kralingse Plas en ons informatie- en adviespunt op de Oudedijk. Naast onze eigen binnentuin mogen leden en deelnemers tijdens openingstijden (en buiten openingstijden op afspraak) van de Botanische Tuin gebruik maken. Deze tuin is gelegen op zeer korte afstand van het JIJ-huis.

Heb je nog vragen over het JIJ-huis of het lidmaatschap of ben je nieuwsgierig neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.